اعلامیه حزب جمهوری خواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران در ارتباط با فاجعه غزه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

وظیفه هر انسان شرافتمند است که جنگ و جنایت و نسل کشی، در هر جا و توسط هر کس را، بی‌چون و چرا محکوم و علیه آن اعتراض کرده و خواستار قطع جنگ و خشونت و آدمکشی شود.

حزب جمهوری خواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران که در باورنامه خود خشونت و جنگ و کشتار انسانهای را اقدامی غیر انسانی میداند و آن را تقبیح میکند، انسان دوستی و رعایت منشور جهانی حقوق بشر را ارج می گذارد، جنگ و نسل کشی در غزه و کشتار بیش از ۳۵۰۰۰ و ۷۵۰۰۰ مجروح از پیر و جوان و زن و کودک را شدیدا محکوم می کند.

ما جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران، که مخالف جمهوری اسلامی هستیم، بی هیچ همسوئی با حکومت جمهوری اسلامی، که در کارنامه خود آدم‌کشی و جنایت و نسل زدائی مخالفان در ایران و در خارج از مرزهای آن را دارد، آنچه را که در غزه می‌گذرد محکوم کرده و خواستار قطع وضعیت اسف‌بار کنونی هستیم و آن را ننگی بزرگ بر پیشانی انسانیت قلمداد میکنیم.

هنگامیکه نسل جوان و وجدان های آگاه جهان، در دانشگاه ها و در کف خیابان‌ها، علیه جنگ و کشتار و جنایت سیستماتیک کابینه جنگ نتانیاهو اعتراض میکنند، ما جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران، بی هیچ تردیدی در جبهه انسانیت قرار گرفته و بدون کوچکترین مماشات علیه این جنایات اعتراض کرده و خواستار برقراری صلح عاجل در منطقه هستیم.

خامنه‌ای یک مستبد و دیکتاتور است، که خود در ایران دانشگاه ها را تبدیل به پادگان های نظامی کرده و آزادیخواهان ایران را بدار می آویزد، به زندان می اندازد، شکنجه می کند، حقوق زنان از جمله آزادی اختیار در پوشش آنان را زیر پا میگذارد و حقوق انسانی مردمان ایران را آشکارا پایمال میکند. هنگامیکه خامنه ای در سخنان خود بطور فرصت طلبانه و با کمال وقاحت، خود را در کنار معترضان جنگ غزه قرار میدهد و از آزادی بیان دفاع میکند، نه تنها ادعاهای او را باور نمیکنیم بلکه موضعگیری این جنایتکار را به مثابه به تمسخر گرفتن وجدان بیدار انسان دوستان جهان تلقی میکنیم.

ما موافق جنگ و جنگ های نیابتی نیستیم و باور داریم که  ثروت مردم ایران باید صرف توسعه و پاسخگویی به نیازهای خود مردم ایران شود و از هدر دادن آن در راه برنامه های ایدئولوژیک و تمامیت خواه جمهوری اسلامی در داخل ایران و یا آنسوی مرز ها جلوگیری بعمل آید.

ما وظیفه انسانی خود می‌دانیم نه تنها جنایت علیه بشریت را، بدون هیچ قید و شرط، محکوم و از عدالت و شرافت انسانی دفاع کنیم بلکه از مقامات بین‌المللی بخواهیم برای برقراری صلح بطور اضطراری و موثر اقدام کنند.

  نهاد راهبردی

حزب جمهوریخواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.