اطلاعیه انجمن قلم ایران‌(در تبعید) به مناسبت درگذشت فرامرز سلیمانی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

JamNewsImage09561365

فرامرز سلیمانی شاعر، مترجم، روزنامه‌نگار، ناشر، ویراستار ادبی و پزشک درگذشت. این چهره ادبی در سال ۱۳۱۹ در ساری زاده شد و دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران بود و دکترای تخصصی خود را هم از آمریکا گرفته‌ بود.

فرامرز سلیمانی، نخستین بار اندیشه «موج سوم» را در مقاله‌ای که در دی‌ ۱۳۶۶ در  نشریه «دنیای سخن» منتشر شد مطرح کرد. وی در این مقاله بر آن بود که بعد از انقلاب و جنگ نسل تازه‌ای از شاعران ایرانی با روحیه‌ای تازه به وجود آمده که از میراث شعری نیما و شاعران مطرح در سال‌های دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ فاصله گرفته و به‌زودی تحولی در شعر ایران به وجود می‌آورد. وی این گروه از شاعران را شاعران «موج سوم» نامیده بود.

از این شاعر و منتقد مجموعه اشعار «خط‌ها و نقطه‌ها»، «خموشانه»، «سرودهای آبی»، «آوازهای ایرانی»، «رویایی‌ها»، «سبز و سپید و سرخ» و «از گلوی سرخ سهراب» و… منتشر شده است.

فرامرز سلیمانی، یکی از چهره‌های فعال شعر معاصر ایران بود که از وی بیش از ۶۰ عنوان کتاب و تعداد قابل‌توجهی مقاله به زبان‌های فارسی، انگلیسی به یادگار مانده است.

انجمن قلم ایران در تبعید، در گذشت فرامرز سلیمانی را به خانواده و دوستداران وی و هم‌چنین به جامعه فرهنگی مستقل و مترقی ایران تسلیت می‌گوید و یادش ار گرامی می‌دارد!

انجمن قلم ایران در تبعید

27 دسامبر 2015

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.