اخبار و گزارشات کارگری – 26 مهر 1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

6094682-909767416روز از اعتصاب کارگران قطار شهری اهواز درسکوت خبری گذشت!

کارگران شرکت کیسون (پیمانکار ساخت قطار شهری اهواز)در اعتراض به عدم پرداخت حقوق از روز16مهر درسکوت خبری مطلق  دراعتصاب بسر می برند.

به گزارش26مهرایلنا، حدود ۴۵۰ نفر از کارگران پیمانی قطار شهری اهواز از دهم مهر ماه در اعتراض به عدم دریافت حقوق، فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند.

به دلیل استمرار بی‌توجهی‌های کارفرمای شرکت پیمانکار کیسون (پیمانکار ساخت قطار شهری اهواز) به مطالبات کارگران آنان برای چندمین بار در طول یکسال اخیر فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گویند؛ در حال حاضر اگر بدحسابی کارفرما ادامه یابد با  احتساب دستمزد  مهرماه حجم معوقات مزدی آنها به ۸ ماه می‌رسد که کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی در این مدت بصورت علی‌الحساب هر ماه به هریک از آنان مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است.

به گفتهٔ کارگران شرکت پیمانکاری کیسون، کارفرما در حالی بهانه «کمبود منابع مالی» را برای پرداخت نکردن مزد آنها مطرح می‌کند که تمام صورت وضعیتهای شرکت کیسون به موقع از سوی شرکت قطار شهری اهواز پرداخت می‌شود.

آنان با بیان اینکه کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز هر ماه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، در ادامه افزودند: علاوه بر حقوق کارفرما از سه ماه پیش کارگران را بدون حقوق هر۱۵ روز کار یکبار به مرخصی اجباری می‌فرستد و آنها از این وضعیت خسته شده‌اند.

به گفته کارگران معترض؛ کارفرمای شرکت پیمانکاری کیسون در پاسخ به اعتراض کارگران مدعی است منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران در اختیار ندارد.

کارگران می‌گویند با گذشت بیش ازپانزده روز از شروع  اعتصاب آنها هنوز پاسخ روشنی از سوی شرکت پیمانکاری کیسون درباره پرداخت معوقات حقوقی به آنان داده نشده است.

علی نجاتی بعد از ظهر امروز آزاد شد

علی نجاتی از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه پس از 34 روز بازداشت، ساعت 4 بعد از ظهر امروز با قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد شد.

به علی نجاتی اتهام تبلیغ علیه نظام و ارتباط با معاندین نظام زده شده است. وی نیمه شب روز 24 شهریور ماه در منزل خود بازداشت شده بود.

علی نماینده شایسته و سازش ناپذیر کارگران نیشکر هفت تپه و از فعالین خوشنام جنبش کارگری ایران است که هیچ جرمی جز دفاع از حقوق خود و همکارانش مرتکب نشده است. سیاست  وارد کردن اتهامات امنیتی به فعالین کارگری و کارگران عضو تشکلها و نهادهای مستقل کارگری، تعقیب قضائی و محکوم کردن آنان به زندانهای طویل المدت سالهاست ادامه دارد، اما اعمال چنین سیاستهایی نه تنها  کارگران ایران را برای دست یابی به حقوق انسانی شان وادار به عقب نشینی نکرده است بلکه همانگونه که شاهدیم هر روزه بر دامنه اعتراضات و اعتصابات کارگری افزوده می شود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با ابراز مسرت از آزادی علی نجاتی، خواهان رفع اتهام از این فعال کارگری، آزادی کلیه کارگران و معلمان زندانی، لغو احکام صادره بر علیه فعالین کارگری و جنبش اعتراضی معلمان و منع تعقیب قضائی آنان است و بدینوسیله بر حقوق بدیهی و خدشه ناپذیر  کارگران و معلمان و دیگر زحمتکشان ایران برای برپائی تشکلهای مستقل،  آزادی تجمع، اعتصاب و آزادی سازماندهی اعتراضات سراسری کارگری پای می فشارد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 26 مهر ماه 1394

ازسرگیری اعتصاب کارگران کارخانه  فولاد و چدن درود پس از برملا شدن نقشه مشترک نیروهای قضایی،انتظامی وکارفرما برای شکستن اعتصابشان!

امروز26مهر، کارگران کارخانه فولاد و چدن درود، پس از برملا شدن نقشه مشترک نیروهای قضایی،انتظامی وکارفرما ،اعتصاب خود را از سر گرفتند.

به گزارش26مهرایلنا، حدود ۱۰۰ نفر از کارگران فولاد و چدن امروز (یکشنبه ۲۶ مهرماه) تجمع اعتراضی خود را از سر گرفتند.

بنابهمین گزارش،کارگران کارخانه فولاد و چدن درود امروز صبح در محل کار حاضر شدند اما شروع به کار نکردند زیرا هرکدام از آنها حدود ۵ میلیون تومان از کارفرما طلب دارند و می خواهند تا تکلیف پرداخت این طلب مشخص شود.

برپایه این اطلاعات کارگران این واحد صنعتی که از روز ۲۸شهریور تا ۲۲مهرماه برای دریافت روشن شدن دستمزد پرداخت نشده ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور دست به اعتصاب زدند.

براساس توافقی که در ظهر روز آخر میان آنها با مسئولان اداری شهرستان درود صورت گرفت قرار شد تا در ازاء دریافت طلب مزدی خود به کاربازگردند.

این کارگران می‌گویند: برای اثبات حسن نیت خود از ظهر روز چهارشنبه ۲۲ مهر ماه در محل کارمان حاضر شدیم و در نهایت برای روزهای پنجشنبه و شنبه نیز به فعالیت همیشگی خود ادامه دادیم اما در نهایت کارفرما تنها  ۸۵۰ هزار تومان به حساب هر کارگر پرداخت کرده است.

آنها می‌گویند: چون هنوز تکلیف باقیمانده این طلب مشخص نشده است بار دیگر از امروز تصمیم گرفته‌اند تا اعتصاب خود را از سربگیرند.

درهمین رابطه:

پایان اعتصاب کارگران فولاد وچدن درود پس از25روز بدنبال حضور نیروهای قضایی و انتظامی درکارخانه وپرداخت جزکوچکی ازمطالباتشان!

روز ۲۲ مهرماه فرماندار، دادستان، رئیس صنعت و معدن و رئیس نیروی انتظامی شهرستان درود در جمع کارگران اعتصابی حضور یافتند و خطاب به کارگران این واحد صنعتی گفتند به سرکارخودبرگردید و برای  روز شنبه معوقات به حساب شما واریز خواهد شد.

صبح امروز، کارفرما مبلغ ۸۵۰ هزار تومان از طلب5میلیون تومانی را به حساب هرکارگر واریز کرد.

به گزارش25مهر ایلنا، بخشی از مطالبات مزدی کارگران فولاد و چدن درود پرداخت شد.این اتفاق براساس توافقی صورت گرفت که روز چهارشنبه گذشته (بیست و دوم مهر ماه) میان نمایندگان آنها با مسئولان اداری شهرستان درود صورت گرفته است.

روز ۲۲ مهرماه فرماندار، دادستان، رئیس صنعت و معدن و رئیس نیروی انتظامی شهرستان درود در جمع کارگران معترض حضور یافتند و خطاب به کارگران این واحد صنعتی گفتند به سرکارخودبرگردید و برای  روز شنبه معوقات به حساب شما واریز خواهد شد.

این کارگران می‌گویند این توافق در بیست و پنجمین روز اعتصاب آنان به عمل آمد و براساس آن کارفرما صبح امروز مبلغ ۸۵۰ هزار تومان به حساب هرکارگر واریز کرد.

در عین حال این کارگران که تعداد آن‌ها حدود ۱۰۰ نفر است گفتند: طلب مزدی هریک از آنها از کارخانه فولاد و چدن حدود ۵ میلیون تومان است که کارفرما مبلغ جزیی از آن را پرداخت کرده است، این کارگران امیدوارند، کارفرمایشان مابقی طلب آنها را به زودی به حسابشان واریز کند.

درهمین رابطه:

حضور نیروهای قضایی و انتظامی درکارخانه فولاد و چدن درود در بیست وپنجمین روز اعتصاب کارگران!

صبح امروز21مهر،همزمان با شروع بیست و پنجمین روزاعتصاب کارگران کارخانه فولاد و چدن درود مسئولان اداری، قضایی و انتظامی درود با حضور در جمع کارگران معترض  از آن‌ها خواستند تا از فردا بر سر کارشان برگردند.

به گزارش21مهرایلنا، صبح امروز مسئولان اداری، قضایی و انتظامی درود با حضور در جمع کارگران معترض  از آن‌ها خواستند تا از فردا بر سر کارشان برگردند.

طبق گفته کارگران مسئولان مربوطه به آن‌ها وعده دادند تا آخر هفته مقداری از معوقات مزدی آن‌ها به حسابشان واریز می‌شود و مابقی طلب مزدی را به مرور به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر برای هفتمین روز !

یکی از کارگران معترض شرکت کشت و صنعت کارون گفت: امروز ۷ روز است که حدود ۱۰۵کارگر میراب و آب رسان مزارع نیشکر این شرکت در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به در خواست بازگشت بکارشان متحصن شده‌اند .

به گزارش 26مهرپیک شوشتر ، تجمع کارگران اخراجی شرکت کشت وصنعت کارون شوشتر وارد هفتمین روز شد .

به گفته یکی از کارگران ، مهم‌ترین خواسته کارگران این کارخانه بازگشت بکار و پرداخت معوقات حقوقی سال جاری و تضمین امنیت شغلی است.

یکی از کارگران معترض شرکت کشت و صنعت کارون گفت: امروز ۷ روز است که حدود ۱۰۵کارگر میراب و آب رسان مزارع نیشکر این شرکت در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به در خواست بازگشت بکارشان متحصن شده‌اند .

وی گفت : در این شرایط نمی توان از ما انتظار داشت که نسبت به اخراج خود بی‌تفاوت بمانیم .

کارگران اخراجی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در خاتمه تاکید کردند : تا زمانی که پاسخ قانع کننده‌ایی دریافت نکنند به تجمع خود ادامه می‌دهند .

گفتنی است تعداد ۱۰۵ نفر از کارگران میراب که به کار آب رسانی مزارع نی‌شکر در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر اشتغال دارند از هفت روز پیش نسبت به اخراج خود مقابل دفتر شرکت تجمع نموده اند که تاکنون نماینده مجلس ، فرماندار و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر حتی حاضر نشده اند در میان تجمع کارگران اخراجی حاضر شوند .

اطلاعیه کانون صنفی معلمان ایران پیرامون بازداشت فعال صنفی رامین زندنیا

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) در رابطه با بازداشت رامین زندنیا، فعال صنفی، اطلاعیه ای منتشر نموده است. در متن این اطلاعیه آمده است:

در حالیکه تعدادی از فعالین صنفی کانون صنفی معلمان تهران بدلیل فعالیت های صنفی در زندان بسر می برند ،بار دیگر یک فعال صنفی این بار از شهرستان سنندج بازداشت و روانه زندان شد.روز پنجشنبه رامین زندنیا از فعالین انجمن صنفی معلمان کردستان بنا بر اطلاعیه رسمی این تشکل از سوی نهادهای امنیتی در شهرستان سقز همراه با همسرش بازداشت شد.کانون صنفی معلمان تهران لازم می داند ضمن اعتراض به روند بازداشت فعالین صنفی از حقوق انسانی و صنفی این فعال صنفی کوشا و پرتلاش دفاع کرده و حمایت خود را از فعالین صنفی در شهرستانها اعلام نماید. کانون صنفی معلمان تهران امیدوار است که تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان و پذیرش حق فعالیت صنفی از سوی مسئولین دولتی و مقامات امنیتی جایگزین نگاه امنیتی به فعالیت های صنفی در سالهای اخیر شود.

کمیته اطلاع رسانی کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

منبع:حقوق معلم وکارگر-26مهر

کارگران صنایع فلزی دست به تجمع در مقابل شرکت هلدینگ تجارت الماس مبین زدند

بدنبال ممانعت از ورود 310 کارگر رسمی کارخانه صنایع فلزی ایران و انحلال این شرکت که از صبح دیروز کلید خورد و ورود معترضانه این کارگران به کارخانه و طرح شکایت در وزارت کار، صبح امروز بار دیگر آنان به محل کارخانه امدند اما با محکم کاری درب کارخانه مواجه شدند و همانجا تصمیم به تجمع در مقابل دفتر شرکت هلدینگ تجارت الماس مبین گرفتند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، پس از تجمع کارگران رسمی صنایع فلزی در مقابل دفتر شرکت هلدینگ تجارت الماس مبین در خیابان ولیعصر، بلافاصله به آنان اعلام شد درب کارخانه باز است. بروید کارخانه و با مدیر عامل صحبت کنید. در پی این وضعیت کارگران با گرفتن پول اتوبوسهایی که توسط آنها به محل دفتر شرکت آمده بودند عازم کارخانه شدند.

بنا بر این گزارش، پس از حضور کارگران در محل کارخانه، مدیر عامل کارخانه طی نشستی با نماینده های کارگران اعلام کرد: 1-  فردا با پرداخت 4 درصد هزینه بیمه تامین اجتماعی  سی  الی چهل نفر از کارگران که سابقه شان جهت بازنشستگی پر شده است اقدام به بازنشسته کردن آنان خواهد کرد 2- با پرداخت ماهیانه هشتصد الی یک میلیون تومان به آندسته از کارگران (حدود 80 نفر) که تا سه ماه آینده موعد بازنشستگی شان فرا می رسد آنان می باید تا آنزمان به کارخانه نیایند تا بدین شکل بازنشسته شوند 3- مابقی کارگران(حدود 190 نفر) که زیر 20 سال سابقه کار دارند باز خرید خواهند شد.

بدنبال مذاکرات نماینده های کارگران با مدیر عامل کارخانه و اعلام آن به کارگران، آنان حاضر به قبول این پیشنهادات نشدند و تصمیم گرفتند فردا با حضور در محل کارخانه نسبت به چگونگی مقابله با انحلال کارخانه تصمیم گیری کنند. دیروز و بدنبال شکستن درب کارخانه توسط کارگران، از صبح امروز نیروی انتظامی جهت جلوگیری از ورود کارگران به کارخانه در محل مستقر شده است.

شرکت هلدینگ تجارت الماس مبین از شهریور ماه سال گذشته، پس از در اختیار گرفتن  اداره کارخانجات شماره 1 و شماره 2 صنایع فلزی، ابتدا به بهانه نوسازی اقدام به تخریب و انتقال کارگران کارخانه شماره 1 به کارخانه شماره 2 کرد، سپس در ادامه سیاست به تعطیلی کشاندن این مجموعه صنعتی بزرگ و قدیمی، دهها کارگر قراردادی را اخراج و از اوایل مهر ماه جاری حدود 205 کارگر قراردادی باقی مانده را به دو شرکت پیمانکاری که خطوط تولید کارخانه را در اختیار آنها گذاشته است منتقل نمود.

شرکت هلدینگ تجارت الماس مبین در حالی اقدام به اخراج 310 کارگر رسمی و انحلال شرکتهای زرین تهران و سازه های سنگین تهران (مجموعه کارخانجات معظم صنایع فلزی ایران) کرده است که با توجه به ادامه تولید از طریق سپردن خطوط تولید به دست دو شرکت پیمانکاری، قانونا نمی تواند اقدام به انحلال  شرکت کند. شرکت هلدینگ تجارت الماس مبین یک شرکت سرمایه گذاری در شرکت های مخابراتی، همراه ، ساختمانی ، خودرویی ، عملیات مالی و سرمایه گذاری است که از شهریور ماه سال گذشته کارخانجات صنایع فلزی شماره 1 و 2 را در اختیار گرفته است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 26 مهر ماه 1394

نامه سرگشاده دراعتراض به عدم پرداخت 6ماه حقوق وحق بیمه کارگران کارخانه پی‌.وی.سی!

نماینده ۱۵۰ کارگران کارخانه «پی وی سی» بابت ۶ماه مزدمعوقه و حق بیمه پرداخت نشده خود و همکارانش طی نامه‌ای از فرماندار شهرستان مهدی‌شهر خواستار رسیدگی شد.

به گزارش26مهر ایلنا،در این نامه که به امضاء نماینده کارگران کارخانه پی وی سی رسیده آمده است: علاوه بر حقوق، از ابتدای سال جاری حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است و دفترچه‌های درمانی خانواده‌های کارگران فاقد اعتبار است.

نویسنده این نامه همچنین با یاد آوری مشکلاتی که باعث شده است تا این واحد صنعتی به بهانه غیر اقتصادی بودن توان پرداخت به موقع دستمزد وبیمه کارگران را نداشته باشد، افزود: در حال حاضر شرایط مالی وبیمه‌ای کارگران این کارخانه بسیار نامناسب و بحرانی است و  کارگران متحمل مشکلات زیادی شده‌اند.

به گفته کارگران، هم اکنون کارگران کارخانه پی وی سی از هر گونه خدمات بیمه‌ای بی‌بهره بوده وبا وجود افزایش هزینه‌های در مانی با حداقل حقوقی که از کارفرما آنهم با تاخیر دریافت می‌کنند  نمی توانند هزینه های در مانی خود و خانواد هایشان را تامین کنند.

کارگران در ادامه همچنین گفتند اداره تامین اجتماعی مهدی شهر سمنان از دریافت لیست بیمه‌ای کارگران این واحد به دلیل داشتن معوقات مالی خوداری می‌کند؛ به همین دلیل طی یکسال گذشته کارگران «پی وی سی» چندین بار هم به بصورت کتبی وشفاهی مشکلات ناشی از پرداخت نشدن مطالبات مزدی بیمه ای  خود را به اطلاع مسئولان استانی وشهرستانی رسانده‌اند، که تاکنون بی‌فایده بوده است.

نماینده کارگران در بخش پایانی سخنان خود در این نامه درخصوص پی گیری مطالبات بیمه‌ای کارگران پی وی سی گفته است: حدود ۱۵۰کارگری که در این کارخانه کار می‌کنند بار‌ها به نشانه اعتراض قصدداشتند به ساختمان تامین اجتماعی شهرستان مهدیشهر مراجعه کنند اما تاکنون با خویشتن داری  این امکان برای کارگران فراهم نشده است.

به گفته نماینده کارگران با وجود آنکه کارفرما آمادگی خود را برای اقساطی کردن معوقات بیمه‌ای کارگران به تامین اجتماعی اعلام کرده است اما متاسفانه اداره تامین اجتماعی مهد‌ی‌شهر تمایلی به همکاری نشان نمی‌دهد.

بختک اخراج بالای سرکارگران معدن طلای آق دره درپی ماهیانه شدن قراردادشان!

کارگران معدن طلای آق‌ دره می‌گویند وجود قراردادهای موقت ماهیانه در این واحد معدنی باعث شده امنیت شغلی آنها که ماهیتی دائمی و مستمر دارند با تهدید جدی مواجه شود.

به گفته کارگران معدن آق دره،بیشترین فشار بر روی کارگران فصلی است که هر سال با شروع فصل سرما کارفرما آنان را وادار به ترک محل کار خود تا اردیبهشت ماه سال بعد می‌کنند اما بصورت مشخص تضمینی برای بازگشت بکار آنان از سوی شرکت پویا زرکان به عنوان پیمانکار اصلی معدن طلای آق‌ دره وجود ندارد وهر سال تعدادی از این کارگران فصلی بیکار می‌شوند.

به گزارش26مهرایلنا،براساس گفته این کارگران آن‌ها از بابت دریافت به موقع مطالبات مزدی خود هیچ مشکلی ندارند اما چون بیشتر آن‌ها از طریق قراردادهای موقت یک ماهه کار می‌کنند این نگرانی وجود دارد که با پایان یافتن اعتبار قرارداد، کار خود را از دست بدهند.

کارگران معدن طلای آق دره درباره علت نگرانی خود می‌گویند پیش از این قرار داد کارگران بر اساس سوابق شغلیشان از سه ماه تا یکساله تنظیم می‌شداما چند وقت پیش (از اول مهر ماه) کارفرما قرار داد همه کارگران را یک ماهه بسته است.

آنان با بیان اینکه کم شدن اعتبار قرارداد‌ها دست کارفرما را برای اخراج کارگران باز می کند در ادامه  افزودند: مدیریت معدن در آغاز ۲ کارگر قراردادی را اول مهر ماه به بهانه خاتمه یافتن اعتبار قرارداد کار اخراج کرده است.

به گفته کارگران معدن آق دره،بیشترین فشار بر روی کارگران فصلی است که هر سال با شروع فصل سرما کارفرما آنان را وادار به ترک محل کار خود تا اردیبهشت ماه سال بعد می‌کنند اما بصورت مشخص تضمینی برای بازگشت بکار آنان از سوی شرکت پویا زرکان به عنوان پیمانکار اصلی معدن طلای آق‌ دره وجود ندارد وهر سال تعدادی از این کارگران فصلی بیکار می‌شوند.

به گفته کارگران، همچنین به نظر می رسدکارفرما با یک ماهه کردن قرار داد کارگران  قصددارد زود‌تر از موعد هر سال کارگران فصلی رااخراج کند.

این کارگران با بیان اینکه در این واحد معدنی نزدیک به ۵۵۰ کارگر مشغول کارند، گفت: تمامی این کارگران که طی یک ماه گذشته هر روز در محل کار خود حاضر شده‌اند از وضعیت به وجود آمده احساس نگرانی می‌کنند.

بیکاری کارگران بدنبال سریال تعطیلی کوره‌های آجرپزی در بیرجند!

روند تعطیلی کوره‌های آجرپزی در بیرجند چند صباحی است روزی خانواده‌هایی را قطع و کارگرانی را در بیکاری آواره کرده است.

مدتی است که دودکش‌های سر به فلک کشیده کوره‌های آجرپزی در بیرجند خاموش و بی‌صدا زمان سپری می‌کنند بی‌آنکه آتشی بدمند و یا آجری بپز‌ند.

یکی از کوره داران منطقه دستگرد بیرجند ، با انتقاد از بی‌مهری مسئولان نسبت به کوره داران، بیان کرد: کوره داران مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند اما هیچ نهادی برای حل مشکلات آن‌ها پاسخگو نیست.

علیرضا دستگردی از تعطیلی ۲۰۰ کوره در منطقه دستگرد و کوره‌های پشت شهر خبر داد و افزود: با تعطیلی این کوره‌ها هزار خانواده از امرارمعاش بازمانده‌اند.

دستگردی گرانی سوخت را عامل اصلی خاموشی کوره‌ها دانست و افزود: دولت درزمینهٔ گاز کشی به کوره‌ها همکاری نمی‌کند و این در حالی است که کوره‌های منطقه شکرآب فقط ۵۰۰ متر با لوله گاز فاصله‌دارند.

وی تأمین برق کوره‌ها را یکی از راه‌های جلوگیری از تعطیلی کوره‌ها عنوان کرد و گفت: اگر به کوره‌ها برق‌رسانی شود در کنار آجرپزی می‌توان با ایجاد کارگاه‌های مختلف اشتغال‌زایی کرد.

یکی دیگر از کوره داران خیرآباد بیرجند ، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ کوره در این مکان فعال بوده است که در حال حاضر فقط سه کوره فعالیت می‌کنند.

حسنی فر با تأکید بر اینکه این سه کوره نیز ظرف یک ماه آینده تعطیل خواهند شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی و با مشکلات عدیده جامعه کوره داران، آجرپزی صرفه اقتصادی ندارد.

وی با انتقاد از مسئولان در خصوص پاسخگویی به مشکلات کوره داران، تصریح کرد: در راستای افزایش نرخ سوخت طی نامه‌هایی خواستار افزایش نرخ آجر شدیم اما اتحادیه و سایر مسئولان مربوطه پاسخگو نبودند.

حسنی فر بابیان اینکه قبل از طرح هدفمندی یارانه‌ها هزینه هر تانکر نفت ۲۵۰ هزار تومان بود، افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها هزینه هر تانکر نفت به ۷ میلیون تومان افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: کار کردن در شرایط فعلی کوره‌ها چیزی جز ضرر به دنبال ندارد و به همین دلیل تا چند هفته آینده تمامی کوره‌ها تعطیل می‌شود.

یکی  دیگراز کوره داران بیرجند ، اظهار کرد: امروزه به دلیل مصالح ساخت‌وساز گوناگون، در ساخت‌وسازها کمتر از آجر استفاده می‌شود.

محمد چاحوضی در ادامه افزود: امروزه در ساخت‌وسازها بلوکه جایگزین آجر شده است و این در حالی است که استقامت آجر را ندارند.

وی بابیان اینکه حرفه آجرپزی رو به فراموشی است، اظهار کرد: بسیاری از کوره‌ها به دلیل مشکلات زیاد مانند سوخت و کمبود نقدینگی تعطیل‌شده‌اند.

این کوره دار بیرجندی ادامه داد: قبل از طرح هدفمندی یارانه‌ها و گرانی سوخت تمامی کوره‌ها فعال و جوانان زیادی وابسته به کار بودند.

مدیرعامل اتحادیه لودر، کمپرسی و کوره داران بیرجند ، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد کوره‌های آجرپزی در بیرجند به دلیل گران شدن سوخت تعطیل شده است.

حسن رضا نجات بابیان اینکه روند تعطیلی کوره‌ها نیز ادامه دارد، بیان داشت: تغییرات در سیستم ساختمانی و گوناگونی مصالح باقیمت‌های ارزان از دیگر عوامل تعطیلی کوره‌ها است.

وی در ادامه افزود: همزمان با اجرای طرح یارانه‌ها در کشور، قیمت سوخت نیز افزایش یافت و این اصلی‌ترین عامل در افزایش روند تعطیلی کوره‌ها است.

وی بابیان اینکه با تعطیلی هر کوره آجرپزی حداقل ۱۰ نیرو بیکار می‌شوند، تصریح کرد: نیروهای شاغل در کوره‌ها افرادی بی‌بضاعت هستند که به‌ناچار به دنبال کارگری در کوره‌ها هستند.

نجات ادامه داد: با تعطیل شدن کوره‌ها این دسته از نیروها هم بیکار می‌شوند و زندگی سختی را تجربه می‌کنند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این شغل شود.

مدیرعامل اتحادیه لودر، کمپرسی و کوره داران بیرجند با تأکید بر اینکه گرانی سوخت و مصالح گریبان گیر کوره داران شده است، تصریح کرد: دولت باید هزینه را به حداقل برساند.

نجات با اشاره به تأمین گاز برای سوخت کوره‌ها، اظهار کرد: اگر کوره‌ها گاز کشی شوند شاید اندکی از مشکلات کنونی آن‌ها کاسته شود.

وی در ادامه افزود: برخی کوره‌ها در مسیر لوله گاز قرار ندارد و دولت حاضر به تأمین گاز نمی‌شود چراکه هزینه‌های هنگفتی را برای دولت به بار می‌آورد.

مدیرعامل اتحادیه لودر، کمپرسی و کوره داران بیرجند بابیان اینکه باید با حل مشکلات کوره‌ها از روند افزایش نرخ بیکاری نیز جلوگیری شود، تصریح کرد: بیکاری معضل بزرگی در جامعه است که پیامدهای ناخوشایندی را به دنبال دارد بنابراین باید با حل مشکلات کوره‌ها مانع بیکاری برخی جوانانی که در این کوره‌ها مشغول به کار هستند، شویم.

بخشی ازیک گزارش مهربتاریخ26مهر

گزارشی ازششمین تجمع اعتراضی مربیان پیش دبستانی گلستان !

پس از هفته ها و ماه ها کش و قوس چندین و چند تجمع در مقابل استانداری، فرمانداری و اداره کل آموزش و پرورش گلستان، سرانجام روز شنبه ۲۵مهرماه طبق برنامه قبلی قرار بود مجمع نمایندگان استان گلستان ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه جلسه ای پیرامون تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی استان برگزارکند.

**ساعت ۱۰:۲۵ برخی از مربیان شهرستان گنبد از دقایق اولیه صبح در اداره کل حضور داشتند.

** ۱۱:۱۰ تعدادی از نمایندگان نوروزی و صابری نظری مهرجلسه ای را پشت درهای بسته در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش آغاز کردند.

**نمایندگان شهرستان گرگان، رجبی نماینده گالیکش کلاله و مینودشت نیز به جلسه ملحق شدند.

** ازدحام مربیان نیزطبقات ساختمان اداره کل آموزش و پرورش گلستان مشهود بود.

**در دقایقی به دلیل ازدحام جمعیت مربیان توسط یازرلو مشاور امور بانوان مدیرکل به سمت سالن اجتماعات هدایت شدند.

**این هدایت  در دقایقی توسط حراست نیز به سالن اجتماعات و نمازخانه انجام می شد.

**برخی از مربیان از رفتن به نمازخانه یا سالن اجتماعات  برای پاسخگویی نمایندگان امتناع می کردند.

**سالن منتهی به دفتر مدیرکل مملو از مربیان پیش دبستانی است تا از نتیجه نهایی جلسه با خبر شوند.

**نوروزی نماینده علی آباد پیش از پایان جلسه  درحال خارج شدن است که  مربیان برای جویا شدن از خروجی جلسه  به سمت او می روند.

**نماینده علی آباد کتول گفت: صورت جلسه ای از سوی مجمع نمایندگان استان گلستان تنظیم شده است و  قرارشد از بحث بکارگیری مربیان پیش دبستانی و مربیان بهداشت را پیگیری کنیم.

وی افزود: در هفته گذشته نیز استفساریه ای به تنظیم بنده و با امضای ۸۱ نفر نگارش شده است که در آن جذب مربیان را با اولویت رشته های مرتبط حذف شد و چهارشنبه هفته گذشته با طرح دو فوریتی به صحن آمد و به  دست نمایندگان رسید و با گرفتن اولویت رسیدگی این طرح  حق تضییع شده مربیان با سابقه بازگردانده خواهدشد.

**ساعت ۱۳:۳۲ پایان جلسه دو ساعته و چانه زنی نمایندگان و مدیرکل اموزش و پرورش گلستان بود.

**عیسی امامی و محمد جواد نظری مهر اولین نمایندگانی بودند که از جلسه خارج شدند و مربیان را برای ارائه گزارش به سمت نماز خانه هدایت کردند.

**مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به همراه سایر نمایندگان در جمع مربیان حضور پیدا کردند.

**محمدرضا وطنی گفت: در این نشست قرار براین شد که مسائل و مشکلات مصوبه ومشکلات آموزش و پرورش به وزارت خانه انعکاس داده ونمایندگان آن را پیگیری کنندو بعد از دهه اول محرم نمایندگان جلسه ای با مسئولین وزارت آموزش و پرورش  برگزار کنند.

**در این زمان همهه مربیان پیش دبستانی  و در اعتراض به سخنان مدیرکل بیشترشد.

**مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: در متوسطه نیاز شهرستان ها، بیش از ۲هزار ساعت بود که از ۱۹۵ ازمربیان پیش دبستانی جذب شدند.

**وطنی: آخرین تصمیم گرفته شده و ابلاغ شود، طبق آن عمل می کنیم.

**در این بین معترضان  همه سخنان خود را ابراز می کردند که با تشویق و صلوات حاضرین تایید می شد.

**یکی از نمایندگان مربیان نیزخواسته های همکارانش را گزینش افراد با سابقه بالا، کنار گذاشتن طرح خرید خدمات آموزشی و بازنشستگی کامل بازنشستگان برای ورود نیروهای جوان عنوان کرد.

بخشی ازیک گزارش کلاس بیست بتاریخ25مهر

تجمع اولیای دانش آموزان سی سخت مقابل اداره آموزش وپرورش دراعتراض به عدم برگزاری برخی کلاسهای درسی!

ساعتی پیش حدود 30 نفر از اولیای دانش آموزان یکی از مدارس شهر سی سخت با ابراز نگرانی از عدم برگزاری کلاس درس در یکی از مقاطع تحصیلی در محل آموزش و پرورش حضور یافتند.

به گزارش25مهرسفیر دنا، به گفته اولیای این دانش آموزان با گذشت چند هفته از بازگشایی مدارس فرزندان آنها همچنان با بی نظمی در برگزاری کلاسهای درسی روبه رو هستند .

یکی از اولیای این دانش آموزان گفت:در چند هفته گذشته تا کنون عمدتا کلاسهای درسی دانش آموزان برگزار نشده و دانش آموزان در محل مدرسه به وقت گذرانی و پر کردن وقت با ورزش سرگرم بوده اند.

تجمع کنندگان، اولیای دانش آموزان مقطع دوم راهنمایی مدرسه طالقانی بوده اند که معتقدند این وضعیت ضربات تحصیلی سنگینی به فرزندان آنها وارد کرده و بعد از پیگیریهای زیاد دست به این تجمع زده اند.

به گفته یکی دیگر از اولیای دانش آموزان بعد از پیگیری های فراوان برای تعیین تکلیف استقرار معلم در این مقطع تحصیلی گفته شده قرار است معلمی که 9 سال از بازنشستگی وی میگذرد مجددا به کار گرفته شود و ادامه تحصیل این دانش آموزان را بر عهده بگیرد.

 تجمع اعتراضی دانشجویان  دانشگاه خلیج فارس بوشهر

ظهرروز25مهر، دانشجویان دانشگاه خلیج فارس که نسبت به وضعیت سلف و خوابگاه دانشگاه معترض بودند در یک اقدام نمادین سینی های غذای خود را از روبروی سلف تا سازمان مرکزی دانشگاه چیدند.

به گزارش 25مهربهاران،  دانشجویان دانشگاه خلیج فارس مدتهای زیادی است که نسبت به نوع و کیفیت غذاهای سلف معترض هستند. در این خصوص یکی از دانشجویان این دانشگاه درباره کیفیت غذا می گوید: «کیفیت غذا روز به روز بدتر می شود، بطوری که ما ترجیح می دهیم خودمان علیرغم کلاس های فشرده، غذا بپزیم. اما گاهی پیش می آید که بخاطر کمی وقت مجبور می شویم از سلف غذا بگیریم که غذای سلف هم بسیار بد است».

تجمع شبانه روزی  وخانوادگی دانشجویان بورسیه مقابل دفتر رئیس سازمان امور دانشجویان

سخنگوی دانشجویان بورسیه با تأکید بر ادامه تحصن این دانشجویان تا فردا مقابل دفتر رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در طی این مدت فشارهای روحی زیادی را تحمل کرده‌ایم و حتی خانواده‌هایمان نیز در صورت لزوم به این تحصن اضافه خواهند شد.

به گزارش26مهرفارس،سید مجتبی حسینی سخنگوی دانشجویان بورسیه با تأکید بر اینکه به تحصن خود مقابل دفتر رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه خواهیم داد، گفت: از صبح تا کنون صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان به دفتر کار خود مراجعه نکرده است

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.