«مذهب» و داستان «ظهور امام زمان»؟! (بخش هفتم)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بهرام رحمانی

دعوای یاران امام زمان ادامه دارد
براساس فیلم «ظهور نزدیک است»، قرار بود سیدعلی خامنه ای رهبر حکومت اسلامی (سیدخراسانی) و محمود احمدی نژاد رییس جمهوری این حکومت (شعیب)، با جمع اوری لشکری یک میلیون نفره به اردن، یمن و یا کشور دیگری لشکرکشی کنند تا در میان جنگ و کشتار امام زمان ظهور کند. در داستان ها و روایات شیعه از سیدخراسانی و شعیب به عنوان سرداران و یاران امام زمان نام برده شده است.

اما هنوز این واقعه روی نداده اختلاف بین سیدخراسانی و شعیب بالا گرفت به طوری که تاکنون بیش از سی نفر از مشاوران و مدیران دولتی به عنوان جن گیر و رمال و جاسوس سیا دستگیر و زندانی کرده اند. هم اکنون نیز بحث استیضاح و برکناری احمدی نژاد در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
اختلافات بین رهبری حکومت اسلامی با رییس جمهورشان به جایی رسیده است که نماینده ولی فقیه از سپاه پاسداران می خواهد در این شرایط ساکت ننشینند.
سایت آفتاب، پنج شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۰، نوشت؛ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره توطئه دشمنان خارجی و داخلی از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: سپاه پاسداران با هر جریانی که بخواهد انقلاب اسلامی را از اصول و مبانی اسلام منحرف کند مقابله خواهد کرد.
حجت ‌الاسلام سعیدی، در مراسم معارفه جمعی از مسئولان نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با اشاره به مواضع سپاه پاسداران در قابل حوادث اخیر گفت: سپاه در مسیر ولایت حرکت می کند و خودش را با مبانی و اصول اسلام تطابق می دهد تا زمانی که یک جریان در مسر ولایت و اسلام و انقلاب باشد از آن حمایت می کند.
او، با اشاره به این‌ که پروردگار عالم برنامه تکامل انسان ‌ها را توسط انبیا ارائه کرده است گفت: ضابط و نگهبان این شریعت انبیا و ائمه معصوم و در زمان غیبت معصوم بر عهده ولی فقیه است.
او، با تاکید بر این‌که انبیا و ائمه معصومین به دنبال این هستند تا انسان ‌ها را به کمال برسانند تصریح کرد: ولی فقیه به تبع از سیاست انبیا به دنبال حزب حداکثری است و به دنبال این هستند تا از ریزش ‌ها جلوگیری کنند و بیان استانداردهای دینی با ایشان است.
سعیدی در بخش دیگر سخنانش با بیان این‌ که معصومین و انبیا مسئولان حفاظت از شریعت هستند گفت: روزی هم که مکتب به خطر بیفتد هم چون امام حسین (ع) جان خود را باید فدا کرد.
سعیدی فلسفه برخورد امام (ره) با نهضت آزادی و بنی صدر را از جمله مواردی دانست که ولی فقیه تهدید را جدی دیدند و گفت: امام (ره) در پرتگاه‌ های خطر وارد می ‌شدند و جلو دگراندیشی جریان ‌های مختلف را که می ‌خواست وارد سیاست شود گرفت.
نماینده ولی فقیه، در سپاه با بیان این‌ که جریان ‌های اصلاحات فتنه ‌گر و انحرافی در چارچوب‌ اصول و مبانی اسلام حرکت نکرده و نمی ‌کنند، گفت: امروز متاسفانه در جریان انحرافی متغیرهای نگران‌ کننده‌ ای را مشاهده می ‌کنیم که با اصول و مبانی اسلام و انقلاب فاصله دارد.
او، تغییر در گفتمان اصول ‌گرایی را از جمله متغیرها عنوان کرد و افزود: امروز متاسفانه در اظهارات برخی از شخصیت ‌هایی که در هرم قدرت هستند گفتمان غیردینی مشاهده می ‌شود که این ناشی از اندیشه جریان انحرافی است.
سعیدی، در پایان تاکید کرد:‌ سپاه پاسداران در هر شرایط پشت سر رهبری انقلاب حرکت می کند و تلاش می کند تا براساس وظیفه ذاتی و قانونی ‌اش انقلاب را در مسیر ولایت حافظ و نگهبان باشد.
قبل از این نیز حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، از بازداشت  «جاسوس های آمریکا» در بدنه مدیریتی دولت خبر داده و ادعا کرده، «اوج نفوذ انگلیسی ها» در ایران در دوران «دوم خرداد» بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، حیدر مصلحی که در مسجدی در شهرستان ری صحبت می کرد، با اشاره به بازداشت «جاسوسی های آمریکایی»، گفت: «جاسوس ‌های دستگیر شده در بدنه مدیریتی کشور بودند.»
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا»، وزیر اطلاعات هم چنین با اشاره به این که این افراد «چند روز پیش» بازداشت شده اند، گفته است: «این جاسوس ها در بدنه مدیریتی کشور بودند و برخی از آنان ناآگاهانه در اختیار سرویس های اطلاعاتی دشمن قرار گرفته بودند و اعترافاتی هم داشته اند.»
حیدر مصلحی، تعداد افراد بازداشت شده و هم چنین رده مدیریتی این افراد را مشخص نکرده است. در همین زمینه، قبلا وزارت اطلاعات ایران، یعنی در اواخر اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که با شناسایی «شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا»، این شبکه را متلاشی و «تعداد ۳۰ نفر از جاسوسان آمریکا» را بازداشت کرده است.
در بیانیه ‌ای که روابط عمومی وزارت اطلاعات در این مورد منتشر کرد هم چنین ادعا نمود که برای فریب سرویس اطلاعاتی آمریکا، ایران تعدادی جاسوس دوجانبه به کار گرفته است و با خنثی کردن تهاجم سنگین اطلاعاتی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، ۴۲ تن از افسران اطلاعاتی و عملیاتی آن سازمان در کشورهای مختلف شناسایی کرده است.
وزیر اطلاعات در خصوص حوزه فعالیت این تعداد از «جاسوسان» گفته بود: «این ها بیش تر قصد داشتند در بخش هسته ای، نفت و گاز، وزارت نیرو و به ویژه نرم افزارهای تشکیلات ها و ارگان ها کار کنند که موفق نشدند.»
حیدر مصلحی، اضافه کرده بود: «این عده بیش تر به دنبال خرابکاری در کشور بودند چرا که در فتنه سبز به موفقیت نرسیده بودند.»
این در حالی است که به گزارش خبرگزاری فارس، حیدر مصلحی در این سخن رانی هم چنین، «از دستگیری یک جاسوس که با همکاری آمریکا به‌ دنبال تشکیل شبکه اجتماعی برای ایجاد اغتشاش در ایام انتخابات مجلس بود، خبر داد.»
او، اضافه کرده است: «جاسوسی دستگیر شد که از یکی از کشورهای همسایه به ایران آمده بود و آمریکایی ‌ها می ‌خواستند میلیون ‌ها دلار هزینه کنند که همان شبکه اجتماعی انتخابات قبلی را برای انتخابات مجلس ایجاد کنند.»
او، در عین حال بار دیگر تاکید کرد که با «تدبیر» آیت الله علی خامنه ای، محمود احمدی نژاد توانست روی کار بیاید. وزیر اطلاعات، در این زمینه گفت: «با تدبیر مقام معظم رهبری دولت نهم شکل گرفت و بنده اطلاع دارم که خیلی ‌ها گفتند این تدبیر ما بود اما من تاکید می ‌کنم که این تدبیر و مدیریت ولی فقیه بود که دولت نهم شکل گرفت.»
محمود احمدی نژاد، در ۱۰ خرداد ۹۰، در اولین اجلاس استانداران سراسر کشور در سال ۱۳۹۰ که در محل وزارت کشور برگزار شد، حضور یافت و به ایراد سخن رانی پرداخت.
این سخن رانی او، بدون حضور خبرنگاران برگزار شد؛ هر چند سایت ریاست جمهوری متنی از سخنان محمود احمدی نژاد در این جلسه منتشر کرد، اما برخی گفته ‌های رییس جمهور در این خبر یافت نمی ‌شد.
بر اساس گزارشی، احمدی ‌نژاد در این سخن رانی خود با اشاره به مباحثی مبنی بر این که برخی عناصر دولت با جن گیرها و رمالان در ارتباط هستند، گفت: «حالا که برخی ها را با این عنوان دستگیر کرده ‌اند، بهتر است بگذارند دولت کار خودش را بکند.»
احمدی نژاد، درباره اظهارنظر های مختلف درباره مسائل مالی و انحرافات فکری مشایی، گفت: «اگر این ها یک برگ تخلف از آقای مشایی داشتند در بوق و کرنا می‌کردند. مطالب اخیر هم که منتشرشده سندسازی است.
او، درباره مشایی اضافه کرد: «من آقای مشایی را ۲۵ سال است که می ‌شناسم و او را فردی مومن و با تقوا می ‌دانم. او، هم چنین گفت که برخی‌ ها در چند وقت اخیر شایعه کرده بودند که احمدی‌ نژاد می‌ خواهد استعفا بدهد! این ها گمان کرده ‌اند که الان وقت تقسیم غنائم است، در حالی که من به همه اعلام می‌ کنم که مثل کوه ایستاده‌ ام و تا روز تنفیذ بعدی با جدیت به کار ادامه خواهم داد.»
احمدی نژاد، هم چنین در مورد مسائل مربوط به محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور گفت: «همیشه گفته ‌ام که اگر ثابت شد ایشان یک ریال سوء استفاده کرده است، در تلویزیون عذرخواهی می‌ کنم؛ من با با اطمینان می‌ گویم که آقای رحیمی یک ریال هم سوء استفاده نکرده است.»
به تازگی نیز مساله مدرک تحصیلی رحیمی، به یک سوژه دیگری بین مجلس و دولت تبدیل شده است. گفته می شود مدرک ایشان نیز مانند کردان جعلی است.
او، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «برخی هم این گونه عنوان می‌ کنند که من را طلسم کرده ‌اند! خب بیایید طلسم من را بشکنید تا همه راحت شوند!»
احمدی نژاد، ادامه داد: «من نه بچه خان هستم، نه بچه سرمایه دار، نه شعیب بن صالح! من خاک پای مردم هستم.»
او، در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر با اشاره به تبعیت خود از ولی فقیه تاکید کرد که با وجود ولایت در کشور بن بستی وجود ندارد.
او، در پایان خاطرنشان کرد: «برخی می ‌خواهند من را بزنند؛ اما من که گفته ام زمین خورده خدایی ‌ام هستم پس بگذارند کارمان را بکنیم.»
دومین نشست خبری احمدی نژاد در سال ۹۰ که با طرح پرسش هایی از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، اختلافات بین دو گرایش اصول گرایان را تشدید کرد.
تنها یک روز پس از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی احمدی‌ نژاد، موج جدیدی از حملات اصول‌ گرایان علیه او آغاز شده است. آنان از سکوت رییس دولت درباره آن ‌چه که «جریان انحرافی» می‌ خوانند انتقاد کرده و خواستار موضع‌ گیری شفاف او در این زمینه شده‌ اند.
این انتقادها در حالی صورت می‌ گیرد که افشاگری اصول‌ گرایان منتقد احمدی‌ نژاد و حامیان رحیم‌ مشایی علیه یکدیگر ادامه دارد.
احمدی‌ نژاد در این کنفرانس مطبوعاتی خود در برابر چند سئوال که پیرامون «جریان انحرافی» از وی پرسیده شد، اعلام کرد پاسخ وی تنها «سکوت الهام‌ بخش وحدت» است. او، هم چنین در پاسخ به سئوالی پیرامون «پرونده جریان انحرافی» نیز گفت: «اگر پرونده ‌ای وجود داشت این‌قدر سر و صدا نمی‌کردند.»
این سخنان احمدی ‌نژاد اما، اکنون به سوژه ای برای حمله به او تبدیل شده است. رجانیوز، که پیش از این از حامیان تندرو احمدی ‌نژاد بود، در مطلبی با اشاره به سئوالات مطرح شده در کنفرانس نوشته است: «پرسش‌ های مطرح شده از سوی خبرنگاران در این نشست خبری، بیش تر تکراری، غیرچالشی و سفارشی بود. همان‌ طور که انتظار می ‌رفت تعداد زیادی از سئوال ‌ها به جریان انحرافی و حاشیه ‌های آن٬ با پاسخ‌ های سطحی احمدی‌ نژاد روبرو شد.»
در واکنشی دیگر بولتن ‌نیوز با ارائه گزارشی از از این کنفرانس مطبوعاتی احمد نژاد، نوشت: «در کمال تعجب٬ احمدی ‌نژاد به جای شفاف سازی واقعی باز هم به کم ترین جواب ‌ها بسنده کرده و در حقیقت از جوابی صریح و بی پرده طفره رفت. پاسخ ‌های احمدی ‌نژاد به پرسش ‌ها درباره جریان انحرافی منفعلانه بود. کاش رییس دولت دهم در این نشست خبری ارتباط خود با جن‌ گیران و رمالان را رد می‌ کرد. ای کاش احمدی ‌نژاد سکوت مرگ بار خود را صادقانه بشکند.»
حسن بیادی، در گفتگو با همشهری ماه، در فضای مجازی درگیری‌ های جدیدی ایجاد کرده است. بیادی، در این گفتگو درباره احمدی ‌نژاد، تصریح کرده است که: «به دلیل این که آقای احمدی نژاد در وزارت کشور و وزارت اطلاعات پرونده داشت، خیلی ها به دنبال این بودند (برای شهرداری تهران) که ایشان تایید نشود. البته ناگفته نماند که آقای یونسی و موسوی لاری در این زمینه به رغم میل باطنی، از خودگذشتگی نشان دادند و واقعا در آن موقعیت حساس، احترام خاصی به نظرات اعضای شورای شهر قائل شدند.»
به نظر می ‌رسد منظور بیادی از پرونده سوآپ نفت اردبیل باشد که توسط صادق محصولی اجرا می‌ شد و در آن احمدی ‌نژاد و محصولی به سوء استفاده مالی متهم شده بودند.
بیادی، پیش از این نیز درباره چگونگی انتخاب احمدی نژاد گفته بود: «احمدی ‌نژاد رابط برخی طیف‌ های حاضر در ائتلاف آبادگران بود… آقای احمدی ‌نژاد آخرین گزینه بود. هیچ ‌کس راضی به انتخاب او نبود. ما دوستانه به عنوان بسیجی جلسه‌ ای داشتیم با جانشین بسیج که در آن زمان سردار احمدی ‌مقدم بودند. ایشان دوستانه آقای احمدی ‌نژاد را پیشنهاد دادند. این پیشنهاد بر روی نظر ما اثرگذار بود.»
از سوی دیگر، سایت‌ های نزدیک به دولت و مشایی از سوء استفاده نزدیکان علی لاریجانی و مصطفی پورمحمدی در شرکت سایپا خبر داده‌ اند. سایت هفت صبح، در مطلبی در این زمینه نوشت: «رسانه های ضددولت در روزهای اخیر کوشیده اند که این تخلفات را به ارتباط با اصول گرایان پیشرو و مهندس مشایی نسبت دهند اما پیگیری های خبرنگار نشان می دهد که خود مخالفان قسم خورده دولت مقصر شماره یک این تخلفات هستند. علی کوهکن، پسر محسن کوهکن، دست راست علی لاریجانی و اعضای هیات رییسه مجلس با فشار ارتباط خود را به عنوان یکی از مسئولان سایپا تحمیل کرده است. از طرف دیگر، محمد شاهرخی پسر علی شاهرخی، رییس کمیسیون قضایی مجلس و از دوستان دیگر لاریجانی نیز خود را به عنوان مدیر ارتباطات سایپا تحمیل کرده است. این انتصابات با چراغ سبز عبدالکریم پورکیان، دوست و رفیق صمیمی مصطفی پورمحمدی که مدیر بازرسی سایپا است انجام شده است.»
پیش از این نیز سایت «الف» با انتشار مطلبی با اشاره به مدیریت برادرزاده مشایی در سایپا، اعلام کرده بود که در این شرکت «خودخریدی» انجام شده است.
جهان‌ نیوز هم نوشته بود: «حمایت آزاردهنده دکتر احمدی نژاد از معاون اول، رییس دفتر و معاون اجرایی رییس جمهور… افرادی که نزدیک ترین شخصیت ها به او محسوب می شوند و متهم به فساد اقتصادی و سیاسی هستند. به اعتقاد منتقدان فساد اقتصادی نزدیکان رییس جمهور بیش تر از هزار میلیارد تومان و قطعی است.»
از سوی دیگر، این دو گرایش اصول گرا، بر سر ارائه آمارها از سوی بانک مرکزی نیز با یکدیگر درگیر شده ‌اند. حامیان مشایی در این باره نوشته اند: «مرکز آمار به ریاست یکی از مهره های محسن رضایی (عادل آذر)، در اقدامی تعجب آور، آمارهای رسمی بانک مرکزی را به چالش کشید.»
در همین حال وب سایت تابناک، نزدیک به محسن رضایی، با اشاره به «نفوذ جریان انحرافی در بانک مرکزی» خبر داد: «یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی که اصولا فردی سیاسی بوده، توانسته است با توسل به حربه ها و ارتباطات سیاسی به این سمت در بانک مرکزی، مورد اعتماد گروه انحرافی قرار گرفته و با کمک آن ها سعی در گسترش نفوذ و تسلط این گروه انحرافی بر مهم ترین نهاد اقتصادی کشور دارد… ناتوانی در مدیریت بازار ارز کشور و ایجاد نابسامانی در آن تنها یکی از ضعف های این بخش از بانک مرکزی بوده و بررسی عملکرد فردی و جایگاهی بخش های تحت مدیریت این فرد، مشخص می کند که اشکالات متعدد دیگری در نحوه عملکرد وی هست که از جمله آن می توان به برخوردهای ضعیف و منفعلانه با برخی تخلفات در بانک های خصوصی کشور، مخفی نگه داشتن برخی اشکالات مهم به ویژه مسائل مالی مهره های گروه انحرافی و… اشاره کرد.»

به گزارش «تابناک»، حجت ‌الاسلام محسنی اژه ‌ای، سخن گوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور روز ۲۳ خرداد ماه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «از طرف هیات رییسه مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ برخی از تخلفات دولت به قوه قضائیه اعلام شده که هر کدام به بخش ‌های مختلف ارجاع داده شده ‌است.» بنا بر این گزارش، اژه ای هم چنین گفت: «تعدادی از اطرافیان رییس‌ جمهور دستگیر شده ‌اند ولی از لحاظ قانونی اجازه اعلام اسامی آن ها را نداریم.»
دادستان کل کشور، در ادامه خبر دستگیری برخی از مدیران سابق ایران‌ خودرو را تایید کرد و گفت:‌ «این افراد به دلیل مسائل مالی بازداشت شده‌ و عده‌ ای با قرار وثیقه آزاد شده‌ اند.»
غلامحسین محسنی ‌اژه ‌ای در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که یک روزنامه نزدیک به دولت و پرتیراژ در ویژه نامه اخیر خود یک فرمانده ارشد نظامی و یک شخصیت حوزوی و رییس قوه قضائیه را اقتدارگرا معرفی کرده، اقدام قوه قضائیه در این خصوص چیست؟ اظهار داشت:‌ «با توجه به این که یک روزنامه نزدیک به دولت به یک شخصیت حوزوی و رییس قوه قضائیه تهمت زده حق شکایت را برای خودمان محفوظ می ‌دانیم.»
گفتنی است روزنامه دولتی ایران، در روزهای اخیر اقدام به انتشار وی‍ژه‌ نامه ‌ای کرده بود که در آن یک فرمانده ارشد نظامی و یک شخصیت حوزوی و رییس قوه قضائیه به اقتدارگرایی متهم شده بودند.
عباس امیری ‌فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت محمود احمدی ‌نژاد، روز چهارشنبه پس از ۴۰ روز بازداشت از زندان آزاد شد، اما در همان روز بلافاصله دوباره بازداشت شد. او این بار زندانی دادگاه روحانیت است.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی‌ «ایرنا»، روز پنج‌ شنبه ۲۶ خرداد ۹۰، در گزارشی کوتاه از بازداشت دوباره این حامی سرسخت اسفندیار رحیم مشایی، این بار به دست دادگاه ویژه روحانیت خبر داد.
در حالی که این خبرگزاری می گوید این مقام دولتی در ۴۰ روز گذشته در بازداشت دادستانی عمومی و انقلاب تهران بوده، نخستین گزارش‌ ها از دستگیری او در اردیبهشت‌ ماه همه به بازداشت او توسط دادگاه روحانیون حکایت داشت.
در حکومت اسلامی ایران، هیچ دادگاهی جز دادگاه ویژه روحانیت خود را برای رسیدگی به جرائم افراد معمم و روحانی صالح نمی ‌داند.
پس از آن که در اوایل اردیبهشت ‌ماه بازداشت عباس امیری ‌فر در منزلش در خبرها آمد، وب ‌سایت «مشرق‌ نیوز»، نزدیک به دستگاه‌ های امنیتی حکومت اسلامی، اتهام او را «مشارکت در تهیه و توزیع سی‌ دی «ظهور بسیار نزدیک است»، توهین و ایراد اتهام علیه برخی شخصیت ‌ها و گروه‌ های سیاسی» عنوان کرد.
خبرگزاری ایرنا، در خبر تازه خود از بازداشت دوباره این مقام دولتی اعلام کرده است که او این بار نیز به همان اتهام بازداشت شده است. این خبرگزاری حامی دولت، هم چنین به نقل از «یکی از اعضای خانواده امیری ‌فر» گفته است که او ۴۰ روز گذشته را در سلول انفرادی گذرانده است.
در این میان عباس امیری‌ فر که مسئول جامعه وعاظ ولایی نیز هست نخستین کسی بود که با آغاز موج انتقادات به محمود احمدی ‌نژاد بازداشت شد و پس از او خبر دستگیری حدود ۲۵ نفر دیگر نیز منتشر شد.
پس از مدتی خبری نیز مبنی بر خودکشی امیری ‌فر در زندان منتشر شد که به گفته خبرگزاری ایرنا «بعدا بی‌ اساس بودن آن روشن شد.» به گفته این رسانه حامی دولت، «شایعه» خودکشی به خانواده عباس امیری‌ فر «ضربه روحی شدید» وارد کرده است.
عباس امیری ‌فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم مشایی، روز شنبه، ۱۰ اردیبهشت، در گفتگو با روزنامه شرق ضمن حمایت از اسفندیار رحیم مشایی، اعلام کرده بود که هر کس با احمدی ‌نژاد سر ناسازگاری دارد، به مخالفت با آقای مشایی می‌‌ پردازد.
او، گفته بود: «کسی که خودش را اصول گرا می‌ داند باید از آقای احمدی ‌نژاد حمایت کند، کسی که یاران احمدی ‌نژاد را می‌ کوبد، اصول گرا نیست.»
امیری ‌فر، هم چنین با اشاره به این‌ که اصول گرایی، «مانند جناح راست سنتی شده» و «خاصیت» و «جذابیت» خودش را «از دست داده»، تاکید کرده بود که آقای احمدی ‌نژاد و حامیانش اصول گرا نیستند.
او، روز دوم اردیبهشت ماه نیز در گفتگو با خبرگزاری فارس، با تاکید بر جدایی حامیان‌ احمدی ‌نژاد از اصول گرایان، در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار عقیده کرده‌ بود: «دولت، یعنی رییس جمهور و یارانش که آقای مشایی هم جزو آن است، برنامه مدونی برای انتخابات آتی دارند و قطعا در رقابت با اصول گرایان، این جریان را شکست خواهند داد.»
دبیر کل جامعه وعاظ ولایی، هم چنین تاکید کرده بود که اگر اسفندیار رحیم مشایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بعدی شود، «قطعا رییس جمهور بعدی ایران خواهد شد.»
او، به صراحت افرادی چون حسین شریعتمداری، حمید رسایی، عبدالله زاکانی، احمد توکلی و علی مطهری، شخصیت های نزدیک به اصول گرایان را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «اگر کسی بگوید طرفدار احمدی ‌نژاد است اما مشایی را قبول نکند، قطعا دروغ می ‌گوید چرا که مشایی و احمدی ‌نژاد تفاوتی با یکدیگر ندارند. هرچه مشایی می‌ گوید مورد تایید احمدی‌ نژاد است و هر چه احمدی ‌نژاد می ‌گوید مشایی آن را قبول دارد.»
فرمانده سپاه پاسداران حکومت اسلامی، بار دیگر ضمن اشاره به این که انقلاب بیش تر از داخل کشور تهدید می‌ شود هشدار داده است که «سپاه برای دفاع از انقلاب در عرصه غیرنظامی منتظر دستور نخواهد ماند.»
به گفته این مقام ارشد در حکومت اسلامی، سپاه پاسداران فقط در مسائل نظامی منتظر دستور می ‌ماند، اما «در جنبه ‌های غیرنظامی» اشتباه است که «فرماندهان فکر کنند باید منتظر دستور باشند.»
محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، روز شنبه در گفتگویی با خبرگزاری وابسته به این نیرو «فارس»، گفته بود که یک «جریان انحرافی» در میان اصول‌ گرایان خود را پشت «یک چهره موجه» پنهان کرده است. جعفری هم چون برخی دیگر از مقامات ارشد در حکومت اسلامی، هم چنین این پیش ‌بینی را کرده بود که این جریان «به طور قطع» در آینده به مقابله با انقلاب برخواهد خاست.
فرمانده سپاه پاسداران، با تکرار گفته ‌های خود مبنی بر این که محمود احمدی ‌نژاد «چهره ای موجه» است بار دیگر تاکید کرده است که «ولایت ‌پذیری آقای احمدی ‌نژاد خیلی بیش تر از مسئولان جدیدی است که تازه زبان باز کرده ‌اند.» او، با این حال به احمد نژاد هشدار داده است که «باید بیش تر منتظر توطئه علیه خود باشد»، چرا که «دشمنان همیشه به دنبال این بودند که خط غفلت بعضی از مسئولین را بگیرند.»
بنا به گزارش سایت حکومتی آفتاب، یکی از سایت‌ های اصلی منتسب به جریان انحرافی دولت در مطلبی که روز سه ‌شنبه منتشر کرده با توهینی بی‌ سابقه به آیت ‌الله مصباح یزدی به حمایت از احمدی ‌نژاد پرداخت. به گزارش سایت حکومتی آفتاب، این سایت که در یک ماه گذشته و با هدف اثرگذاری بر فضای سیاسی کشور راه ‌اندازی شده ولی به سرعت فیلتر و از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است، با «جریان تمامیت ‌خواه» نامیدن مخالفان این جریان، مدعی شد که این جریان به گفته این سایت «تمامیت ‌خواه» «درصدد برآمده است که حامیان واقعی دولت را در دو راهی انتخاب بین احمدی نژاد و برخی چهره ها قرار دهد»!
این سایت،‌ در همین زمینه به نقل از فردی که او را «یک منبع آگاه» مدعی شد: «تمامیت‌ خواهان که از اقدامات قاطع دکتر احمدی نژاد در مبارزه با تحمیل ‌گران به تنگ آمده ‌اند، در جدیدترین سناریوی خود قصد دارند به بهانه حمایت از برخی چهره‌ ها همانند یکی از روحانیون و یکی از وزرا، پایگاه مردمی دولت را تضعیف کنند.»
این سایت در ادامه این مطلب به ذکر آدرس دقیق ‌تری از این دو نفر پرداخته و از آن ‌ها با عنوان «مص..» و «مص..» نام برده و به نقل از منبع آگاه نام برده و با ادبیاتی توهین ‌آمیز تاکید کرده است: «ما یک موی گندیده دکتر احمدی ‌نژاد را به صد «مص..» و «مص..» نمی دهیم.»
سایت آفتاب، می افزاید: با توجه به موارد فوق به نظر می‌ رسد که منظور این سایت از «یکی از روحانیون و یکی از وزرا»، آیت ‌الله مصباح و حجت ‌الاسلام مصلحی باشد.
به این ترتیب، در حاکمیت نمایندگان خدا در ایران و حکومتی که سخت مشغول فراهم کردن زمینه های ظهور امام زمان شان است؛ توطئه گری و پرونده سازی، دزدی و کاهبرداری، شیادی و غارت اموال عمومی و هم چنین سرکوب وحشیانه مردم، عمومیت دارد.

روایتی تازه از جدال لفظی احمدی ‌نژاد و خامنه ‌ای
سایت دیگربان، دوشنبه، ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۰، نوشت: غلامعلی میگلی‌ نژاد نماینده مجلس گفت که احمدی‌ نژاد پس از مخالفت رهبری با شروط وی مبنی بر برکناری اصغر حجازی٬ حیدر مصلحی و حسین طائب و موافقت با معاونت اولی رحیم‌ مشایی٬ خامنه‌ ای را تهدید به استعفا کرده بود. میگلی ‌نژاد، در جمع گروهی از مردم بوشهر این مطلب را بیان کرده است.
به گفته این نماینده مجلس٬ احمدی ‌نژاد پس از ۱۱ روز خانه‌ نشینی در اعتراض به ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات، در دیدار با سیدعلی خامنه‌ ای چهار شرط برای بازگشت خود مطرح می ‌کند که همگی آن ‌ها رد می‌ شود.
برکناری اصغر حجازی معاون رییس دفتر خامنه ‌ای٬ حسین طائب نماینده ولی فقیه در سپاه٬ حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات و انتصاب اسفندیار رحیم‌ مشایی به سمت معاونت اولی رییس دولت، چهار شرط احمدی‌ نژاد برای بازگشت به کار بوده که به گفته این نماینده مجلس خامنه‌ ای با همه آن ‌ها مخالفت کرده است.
این نماینده در ادامه افزوده که رهبری در پاسخ به این شروط به احمدی ‌نژاد گفته است: «هیچ یک از این شرط‌ ها را نمی‌ پذیرم و بروید به کارتان ادامه دهید.»
به گفته میگلی ‌نژاد٬ احمدی‌ نژاد نیز «بدون در نظر گرفتن بسیاری از مسائل به آقای خامنه ‌ای جواب داده بود که می‌ روم استعفا می‌ دهم، و آقا نیز بی ‌درنگ گفته بود همین الان برو استعفایت را بنویس و بیاور.»
این نماینده مجلس، هم چنین ادامه داده است: «هنگامی که احمدی ‌نژاد در حال ترک کردن بیت رهبری بود، شخصی به وی گفت: می‌ دانی داری با این کار‌هایت مقابل نظام و رهبری این انقلاب ایستادگی می‌ کنی؟ که احمدی ‌نژاد با لحن تندی پاسخ داده بود: بنده می ‌دانم دارم چگونه عمل می‌ کنم، حالا شما ادامه دهید ببینید من متضرر می ‌شوم یا شما…»
میگلی‌ نژاد، در پایان گفته که «نظام تاکنون هزینه ‌های بسیاری برای احمدی‌ نژاد داده، بیش از این نمی ‌توانیم ادامه دهیم.»
در پیوند با این گزارش سایت «خبر آنلاین» نیز به نقل اسماعیل کوثری نوشته مهم‌ ترین علت مخالفت خامنه ‌ای با تغییر وزیر اطلاعات قصد احمدی ‌نژاد برای قبول سرپرستی این وزارتخانه بوده است.
کوثری، گفته چنان چه احمدی ‌نژاد نمی‌ خواست سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده بگیرد٬ رهبر جمهوری اسلامی با برکناری حیدر مصلحی مخالفت نمی‌ کرد.

دستور ولی فقیه دستور خداست؟!
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادعا کرد: «در هر نظامی اساسی ترین مساله منشا مشروعیت است و این پرسش که مشروعیت نظام از کجا نشات گرفته مبنای نظام‌ های ماتریالیستی، لیبرالیستی و هم چنین اسلام است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایسنا، چهارشنبه، ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۰، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در همایش «محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت» با بیان این مطلب، افزود: مشروعیت قانون گذار و حاکم در حکومت‌ های ماتریالیستی و لیبرالیستی بر مبنای قرارداد اجتماعی است و از دیرباز مکاتب فلسفی و نظریه پردازان مختلف به این پرسش پاسخ دادند.
او، گفت: نظریه دوم، نظریه دیگری است که راهکار قرارداد اجتماعی برای مدیریت را مطلوب نمی‌ داند و اصولا معتقد است که این راه کاملا مسدود است و بشر نمی ‌تواند با اخذ رای حاکم مطلوب خود را مشخص کند.
او، افزود: مدیریتی می ‌تواند انسان را رهبری کند که مصون از خطا و گناه و هم چنین اشراف بر منابع و حیانی داشته باشد که بتواند قانون سالم مورد نیاز را به دست بیاورد. چون عوالم به هم دیگر متصل است مدیریتی می‌ خواهد که بتواند این مراحل را با هم تطبیق دهند. در صورتی که در قرارداد اجتماعی چنین مساله ‌ای وجود ندارد. انسان اسیر نفس، غضب و امیال و عواملی است که اجازه نمی ‌دهد که از عالم دنیا جلوتر یا عقب تر برود و دوم این‌ که تجربه انسان نشان داده است که نمی ‌توان با الگوی قرارداد اجتماعی و قانون گذاری به یک مدیریت مطلوب دست پیدا کرد.
سعیدی، افزود: امام (ره) بزرگ ترین کاری که کردند تحقق بخشیدن به ربوبیت هدایت تشریعی بود و گرنه خیلی از دانشمندان غربی خدای خالق را قبول دارند، عبدالکریم سروش خدای خالق را قبول دارد، اما خدای شارع را قبول ندارد.
وی با بیان این‌ که دستور ولی فقیه، دستور خداست و تخلف از دستور ولی فقیه تخلف از دستور ولی و رسول است، گفت: بین اختیارات پیامبر، امام و ولی فقیه تفاوتی وجود ندارد و در تبعیت از امام معصوم هیچ فرقی بین حکم امام صادق و ولی فقیه ما وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در ادامه افزود: به نظر می ‌رسد مهم ترین ارمغان امام در این عصر مادی‌ گری بشر احیا کردن ربوبیت تشریعی بود و آن چه را که در طول ۱۵ قرن فراموش شده بود را دوباره احیا کردند.

سیدعلی خامنه ای رسما امام شد؟!
سایت آفتاب، دوشنبه، ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۰، نوشت: هفته ‌نامه «صبح صادق» ارگان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاداشتی به قلم سردار یدالله جوانی، از ائمه جمعه و صدا و سیما خواست در سخن رانی‌ ها و برنامه‌ های خود از رهبری معظم انقلاب اسلامی با عنوان «امام» یاد کنند و در ترویج آن بکوشند.
این هفته‌ نامه، در شماره روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه خود، نوشت: «امروز باید با صراحت و شجاعت اعتراف کنیم که در سال ۱٣۶٨ و پس از رحلت حضرت امام خمینی، پس از اعلام نام «خامنه ای عزیز» از سوی خبرگان رهبری، دچار اشتباهی بزرگ شدیم و آن اشتباه این بود که از ایشان با عنوان «امام» یاد نکردیم.»
سردار جوانی، رییس اداره سیاسی سپاه در سرمقاله هفته‌ نامه «صبح صادق» افزوده است: «باید اهتمام ویژه‌ ای داشت و اشتباهی را که در گذشته به هر دلیلی مرتکب شدیم، جبران نماییم.»
سردار جوانی، تاکید می کند: «صدا و سیما باید در این مسیر به رسالت رسانه ‌ای خود عمل نماید. ائمه جمعه سراسر کشور و دیگر صاحبان تریبون و قلم باید بسیج گردند.»
او، در این باره افزوده است: «وظیفه خود بدانیم که اولا از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادای حق جایگاهش، با عنوان امام خامنه ‌ای یاد کنیم و ثانیا دلیل به کار بردن این عنوان را برای مردم تبیین نماییم.»
از سوی دیگر، عنوان «امام» برای برای آیت الله خمینی نخستین بار به طور رسمی توسط حسن روحانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و رییس کنونی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال های پیش از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ مردم ایران استفاده شد.
این عنوان رفته رفته فراگیر شد تا این که در آستانه پیروزی انقلاب و پس از آن در بین هواداران خمینی و مسئولان حکومتی در سطوح مختلف عمومیت پیدا کرد. رسانه های رسمی نیز همواره از این عنوان استفاده می کردند.
اما با مرگ خمینی در سال ۱۳۶۸ و انتخاب خامنه ای به عنوان رهبر جدید حکومت اسلامی، عنوان «امام» چه توسط طرفداران رهبر جدید و چه توسط مسئولان حکومت اسلامی، برای خامنه ای مورد استفاده قرار نگرفت.
با وجود این، نخستین فردی که از عنوان «امام» برای آیت الله خامنه ای استفاده کرد، حشمت الله طبرزدی، که در سال های اخیر زندانی و به منتقدین حکومت اسلامی تبدیل شده است.
اما با وجود این باز هم عنوان امام هرگز برای آیت الله خامنه ای عمومیت پیدا نکرد تا این که رییس اداره سیاسی سپاه آن را «اشتباهی بزرگ» دانسته و خواستار «اهتمام ویژه» برای «جبران اشتباهی» شده که در گذشته «به هر دلیلی» رخ داده است.
رییس اداره سیاسی سپاه در تعریف خود از عنوان امام، توضیح داد که این عنوان به معنای «راهنما، پیشوا، رهبر و کسی که باید به او اقتدا کرد و از او تبعیت نمود» است.
سردار جوانی، هم چنین با اشاره به آن چه «نظریه سیاسی شیعه» نامید، این نظریه را مبتنی بر «اندیشه امت و امامت» دانست و افزود: «در نظام سیاسی اسلام، مردم در حکم امت و رهبر یا حاکم جامعه در حکم امام است.»
آن چه رییس اداره سیاسی سپاه از آن به عنوان تئوری «امت و امامت» در نظریه سیاسی شیعه نام برده و استفاده از عنوان «امام خامنه ای» را بر مبنای آن دانسته، پیش از این توسط محمدعلی رامین، مشاور سابق محمود احمدی نژاد و معاون مطبوعاتی پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبیین شده بود.
از سوی دیگر، در حالی که عنوان یادداشت سردار جوانی در هفته نامه صبح صادق، «چرا امام خامنه ای؟» است، متن سخن رانی رامین در یکی از جلسات گروه حزب الله نیز موجود است که در آن سخن رانی با عنوان «چرا امام خامنه ای؟» استفاده از این عنوان را بر مبنای تئوری «امت و امامت» در فقه شیعه برای رهبر حکومت اسلامی ضروری عنوان می کند.
رامین، سال ۱۳۸۴، با آغاز ریاست جمهوری احمدی نژاد، به یک چهره سیاسی و رسانه ای حکومت اسلامی تبدیل شد و قبل از آن، چهره ناشناخته ای بود. از آن هنگام و هم زمان با روی کار آمدن دولت نخست محمود احمدی نژاد، در عین حال که به ارائه مشاوره به رییس دولت درباره موضوعاتی مانند دروغ بودن هولوکاست پرداخت، تئوری پردازی درباره به کار بردن عنوان «امام» برای آیت الله خامنه ای را نیز آغاز کرد. او در این زمینه، چندین مقاله نوشت و سخن رانی های متعددی انجام داد.
با روی کار آمدن دولت دوم محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۸، رامین به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. او در این مدت نشریات و روزنامه های فراوانی را بدون برگزاری دادگاه، توقیف یا پروانه آن ها را باطل کرد.
یکی از موارد اختلاف همیشگی رامین با مطبوعات در این بود که چرا آن ها از عنوان امام برای آیت الله خامنه ای استفاده نمی کنند. او یک بار در جمع اعضای هیات تحریریه و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا (خبرگزاری حوزه های علمیه) در مورد تاکید بر واژه های امام و امت، گفت: «با استفاده از عنوان امام خامنه ای جریان سازی کنید و دشمنان اسلام را مستاصل کنید.»
به گفته رامین، هر کس از این عنوان برای نام بردن از رهبر حکومت اسلامی استفاده نکند «خائن» تلقی می شد.
او در سخن رانی خود با عنوان «چرا امام خامنه ای؟» که تاریخ آن مشخص نیست نیز با تاکید بر تئوری امت و امامت، گفت: «به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین ‌اش نمی ‌گوییم امام. انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می ‌خواهم با شما دفن کنم.»
رامین پس از برکناری غیرمنتظره از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم اکنون عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار است که از تعدادی از حامیان و طرفداران جان بر کف رهبر حکومت اسلامی تشکیل شده است.
رامین، هنگامی که در آلمان تحصیل می کرد به دلیل همکاری با گروه های فاسیستی از این کشور اخراج شد و در دوره معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به یک سایت فاشیستی ایرانی رسما اجازه فعالیت داده بود که یک دوره به یک سوژه رسانه ای و اختلاف درون اصول گرایان تبدیل شده بود.
در این مدت و به دنبال سر دادن شعارهای مختلف توسط مخالفان حکومت اسلامی در راه پیمایی های تهران و سوزاندن عکس های خامنه ای و خمینی توسط جوانان معترض، بیت خامنه ای و طرفداران او تلاش کرده اند با راه انداختن نمایش ها و سناریوهایی چهره ای قدسی و الهی از رهبر حکومت اسلامی، هرگونه انتقاد و مخالفتی با او را مخالفت با اسلام و خداوند قلمداد کنند و شدیدا سرکوب کنند.
صدا و سیمای حکومتی ایران، بیش ترین نقش را در این زمینه ایفا کرده است؛ مساله ای که حتی اعتراض برخی اصول گرایان مانند سایت «الف» زیر نظر احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس که خود از طرفداران سیدعلی خامنه ای است را برانگیخت.
از سوی دیگر آیت الله مصباح یزدی، از اصلی ترین روحانیون طرفدار حکومت، پیش از این مخالفت با ولی فقیه را مانند «مخالفت با امامان شیعه» و در حد «شریک قائل شدن برای خدای یگانه» دانسته و کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران هم اظهارات «یکی از وزرا» را نقل کرده بود که گفته است ولی فقیه حتی حق دارد همسر رییس دولت را طلاق بدهد و در این صورت «رییس جمهور نمی تواند به او دست بزند.»
یادداشت رییس اداره سیاسی سپاه درباره لزوم نام بردن از آیت الله خامنه ای با عنوان امام در شرایطی است که چند روز قبل، علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه گفته بود: «تخطی از فرمان ولی فقیه در حکم مخالفت با فرمان خدا و امام زمان است.»
سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه نیز چند روز پیش تاکید کرده بود که «هر کس در هر طبقه و مقام و مسئولیتی که باشد باید در مقابل امر ولایت سر تعظیم فرو آورد.»
این سردار حکومت جهل و جنایت، ترور و اعدام، حقیقت را بیان می کند. مگر محمد چگونه پیغمبر شد؟ و آخر عمرش هم اعلام کردند او آخرین پیامبر است. علی و خاندان او چگونه امام شدند؟ چگونه است که ۱۴۰۰ سال است امام زمان، آخرین امام شیعیان در انتظار ظهور به سر می برد؟ در این میان، چرا خامنه ای امام نشود؟ مگر او چه چیزی از محمد و علی و امام زمان و غیره که تازه به ۱۴۰۰ سال پیش تعلق دارند کم دارد؟ عبا و عمامه و لقب رهبری ندارد؟ مگر از علی و محمد کم آدم کشته و فتواهای ترور کم صادر کرده است؟! مگر او کم تر از علی و محمد و غیره، زن ستیزی و آزادی ستیزی می کند؟ و غیره. بنابراین، خامنه ای همه خصوصیات و ویژگی های پیامبران و امامان را در تبلیغ جهل و جهالت، ترور و وحشت، جنون قدرت و ثروت، جنون آدم کشی، جنون تجاوز حتی به زندانیان و غیره را یک جا دارد. از این رو، این پیشنهاد سردار جوانی نیز برازنده اوست؟!

حوزه علمیه «امام خامنه ‌ای» در حال ساخت است
خبرگزاری رسا، شنبه، ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۰ نوشت؛ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی از پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت حوزه علمیه امام خامنه ‌ای خبر داد و گفت: «در صورت تامین اعتبار، این طرح در سال جاری آماده بهره‌ برداری می ‌شود.»
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه میاندوآب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اعلام این مطلب گفت: احداث حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه از سال ۸۶ آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در مرحله سفت‌ کاری است.
او، با بیان این‌ که تا این مرحله از عملیات ساخت حوزه علمیه امام خامنه ای بالغ بر دو میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل و بهره ‌برداری از این طرح نیازمند تامین چهار میلیارد ریال اعتبار هستیم.
این مقام مسئول با ابراز امیدواری از تامین اعتبار این پروژه، خاطر‌نشان کرد: در صورت تامین اعتبار، این طرح در سال جاری آماده بهره‌ برداری می‌ شود.
حجت الاسلام قهرمانی، ادامه داد: این حوزه علمیه در زمینی با مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع با هدف آموزش علوم دینی در کنار مصلای امام خامنه ای شهرستان ارومیه در حال ساخت است.
یادآور می شود، در آذربایجان غربی هشت مدرسه «علمیه برادران» و شش مدرسه «علمیه خواهران» دائر است.

تحولات منطقه… زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است؟!
آیت‌ الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان، ادعا کرد: «تحولات منطقه خاورمیانه و اروپا و سیل عدالت‌ خواهی ملت ‌های دنیا، زمینه ‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است.»
بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی آفتاب، رییس مجلس خبرگان به مطالبی اشاره کرد که گزیده آن را در ادامه می خوانید:
– انقلاب‌ های منطقه و تحولات اروپا زمینه ‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است. امروز مردم در اقصی نقاط دنیا به پا خواسته و عدالت و آزادی را مطالبه می ‌کنند و به دنبال حق شان هستند. این خیزش‌ ها در کشورهای اسلامی با شعار اسلام و دین و در کشورهای غیراسلامی با شعارهای آزادی‌ خواهانه است و انشاء‌ الله همه این حرکات زمینه‌ ساز ظهور حضرت می ‌باشد.
– انطباق علائم ظهور با برخی افراد و وقایع سوء استفاده است. بارها دیده ‌ایم که بعضی از افراد با منطبق کردن علائم ظهور بر روی افراد قصد سوء استفاده داشته ‌اند و این در حالی ست که علما و بزرگان ما همواره «کذب الوقاتون» را به ما گوشزد کرده‌ اند.
– کسانی هم هستند که نسبت به علائم ظهور بی‌ توجه هستند و هیچ تلاشی برای آماده ساختن خود نمی‌ کنند، در حالی که انتظار فرج امری عملی است نه زبانی و باید در زندگی مردم جاری باشد و امیدواریم همه ما جزو منتظران واقعی حضرت باشیم و عملمان مطابق با خواسته بقیه الله الاعظم باشد.
گفتنی است؛ مهدوی کنی، در مسجد جمکران اقامه نماز کرد و سپس با آیت ‌الله وافی، نماینده خامنه ای و تولیت مسجد جمکران که امام نامه هایش را از سوراخ چاه جمکران دریافت می کند دیدار و گفتگو کرد؟!

جن‌ ها چند نوع هستند و چگونه تبلیغ اسلام می کنند؟
سایت الف، یک شنبه، ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۰، درباره جن ها، نوشت: آن ها موجوداتى عاقل و صاحب شعورند، و مکلف به تکلیف هاى الهى، و داراى دو گروه مومن و کافر، و آگاهى کافى از دعوت هاى الهى دارند.
سئوالی از محضر حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
جن ها چه روشى را براى تبلیغ اسلام در میان قوم خویش در پیش گرفتند؟
پاسخ: آن چه از آیات ۲۹ـ۳۲ سوره «احقاف» استفاده مى شود این است که، آن ها موجوداتى عاقل و صاحب شعورند، و مکلف به تکلیف هاى الهى، و داراى دو گروه مومن و کافر، و آگاهى کافى از دعوت هاى الهى دارند.
مساله جالب در آیات مورد بحث، روشى است که آن ها براى تبلیغ اسلام در میان قوم خود در پیش گرفتند.
آن ها، پس از حضور در محضر پیامبر (صلى الله علیه وآله) و شنیدن آیات قرآن، و پى بردن به محتواى آن، به سرعت به سراغ طائفه خود رفتند و به تبلیغ آن ها پرداختند: نخست از حقانیت قرآن سخن گفتند، و با سه دلیل این مطلب را اثبات کردند، پس از آن به تشویق آن ها پرداخته، نجات و رهائى از چنگال عذاب آخرت را در سایه ایمان به این کتاب آسمانى، به آن ها بشارت دادند، که هم تاکیدى بود بر مساله «معاد»، و هم توجهى به ارزش هاى اصیل آخرت در برابر ارزش هاى ناپایدار دنیا.
در سومین مرحله، خطرات ترک ایمان را به آن ها گوشزد کردند، و هشدارى توام با استدلال و دل سوزى به آن ها دادند، و سرانجام و عاقبت انحراف از این مسیر را که «ضلال مبین» و گمراهى آشکار است گوشزد کردند. این شیوه تبلیغ، شیوه اى است موثر براى هر کس و هر گروه. (تفسیر نمونه، جلد ۲۱، صفحه ۳۸۸ – منبع: پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی)

تلاوت قرآن برای بازجویی از جن گیرها
سرانجام پس از دو هفته از شایعه ناتوانی و ترس عوامل سپاه در بازجویی از افرادی که به «جن گیرهای دولت» مشهور شده اند، حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد سابق دولت احمدی نژاد، مشاور فرمانده سپاه و یکی از کارد به دستان موثر در سرکوب اعتراضات مردم در سال ۸۸، در نشست انصار حزب الله ادعا کرد که این «جن گیرها بازجویان را به سردرد مبتلا کرده اند.»
صفار هرندی، در حالی خبر وحشت بازجوهای وزارت اطلاعات و سپاه در مواجهه با «جن گیرهای دولت» را تایید کرده که پیش از این برخی از سایت های نزدیک به عوامل بازجویی از «سکته» بازجوی عباس غفاری پیش نماز دستگیرشده دولت، در حین بازجویی خبر داده بودند؟!
بنا به گزارش سایت جهان نیوز، حسین صفار هرندی که خود از جمله افرادی است که در بازجویی از سران «جبهه مشارکت» حضور داشته، روز گذشته در محفل انصار حزب الله در مهدیه تهران گفته است: «معتقدم جریان انحرافی بدنبال تنزل دادن موضوع به جن گیری و رمالی است اما آن ها جرم های بزرگ تری مرتکب شده اند… مجموعه نظام با راهکارهای خاص خود برخوردهایی را با عوامل جریان انحرافی انجام داده و تکاپوی اخیر آن ها نیز به دلیل ضربه خوردن از این ناحیه است و امیدواریم رییس جمهور نیز این جریان انحرافی را از خود دور کند و لذا در همین راستا گزارش بازجویی های عوامل جریان انحرافی به رییس جمهور ارائه شده است.
او، احمدی نژاد را مبتلا به «عارضه ای» دانست که همه باید برایش دعا کنند. بر اساس این گزارش، او در برابر اصرار عوامل انصار حزب الله برای  کسب اطلاعات بیش تر درباره یکی از این جن گیرها گفته است: «این شخص برخی قدرت‌ های شیطانی محدود را از طریق اهانت به مقدسات و اقداماتی مانند لگد زدن به قرآن به دست آورده بود. او حتی در مواجهه با بازجویان نیز از طریق همین قدرت‌های محدود خود منجر به اتفاقاتی نظیر سردرد در بازجویان می‌شد که البته نیروهای امنیتی نیز با تلاوت قرآن کریم که باطل السحر محسوب می ‌شود با اقدامات ایذایی وی مقابله کرده و در ادامه از او بازجویی به عمل آورده ‌اند.»
اعتراف صفار هرندی به وحشت بازجوهای سپاه از «جن گیر های دولت» در حالی  ابراز شده است که پیش از این سایت جوان آنلاین، ارگان سپاه نیز درباره بازجویی از عباس غفاری، که به اتهام جن گیری بازداشت شده، نوشته بود: «نام برده از طریق آغشته کردن قرآن به نجاست به قدرت شیطانی دست پیدا کرده و از این طریق اعمال شنیع و غیراخلاقی خود را دنبال می کرده است. وی به ریاضت های عجیب غیرشرعی دست زده و به طور مثال روزانه از مدفوع خشک شده خود تناول می کرده است. وی هم چنین دارای رمز «…» بوده که با ترکیب با دو رمز دیگر فرعی می توانسته است قلب، هوش و چشم افراد را بی اثر کرده و به تعبیر عوامانه کر و کور کند. وی دارای تسلط کامل به علم جفر بوده و به علوم انرژی درمانی نیز آگاهی داشته به گونه ای که در ایام بیماری ملک فهد برای درمان وی نیز چند ماهی را در کاخ او گذرانده است.»
در همین رابطه سایت «شفاف نیوز» هم نوشته بود: «بعضی از بازجوهای عباس غفاری (جن گیر دستگیر شده) تحت تاثیر قدرت شیطانی وی غیرمستقیم (احتمالا توسط اجنه یا…) به قتل رسیده اند. چندی پیش یکی از اقوام آقای عباس جن گیر با سایت شفاف تماس گرفت و از طریق قسمت تماس با ما ایمیل خود را برای ما فرستاد. وی در کامنتش نوشت: «لطفا با ایمیل من تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقی از فردی به نام عباس غ را به شما بدهم.» ما نیز به عنوان یک رسانه استقبال کردیم و به این فرد ایمیل زدیم و تماس بر قرار کردیم. مشخص شد نام برده وصی سابق و یکی از اقوام نزدیک آقای عباس جن گیر است که به دلیل متوجه شدن واقعیت شیطان پرستی نام برده، ابتدا وی را تهدید به افشاگری کرده است. اما عباس جن گیر که به خوبی خودش و به اصطلاح قدرت خود را می شناخت، به وی می گوید: «افشاگری علیه من کار راحتی است. لذا خودم با دست خودم ماهیتم را می نویسم و امضا هم می کنم، تا کار تو راحت شود» جن گیر مذکور این نامه را به وصی خود داده و به چهار نفر دیگر از دوستان نزدیکش رونوشت می دهد. اما هیچ کدام از ترس عباس جن گیر و توانایی های شیطانی وی و آسیب هایی که ممکن بود وی به این افراد و یا خانواده شان وارد کند، جرات پیدا نمی کنند حتی دست خط و امضای وی را افشا کنند. حتی وصی عباس جن گیر به دلیل اطلاع از نزدیک بودن وی به برخی چهره های سیاسی صاحب نفوذ، و از ترس آنان کارخانه و زن و بچه و خانواده خود را در ایران می گذارد و به یکی از کشورهای همسایه ایران می رود تا از شر نیروی شیطانی وی در امان بماند. نام برده پس از اطلاع از بازداشت عباس جن گیر در تماس با سایت شفاف تعدادی از اسنادی که در دستش بود را برای ما ارسال کرد.» سایت شفاف نیوز، در ادامه این گزارش، این فرد را به داشتن ارتباط با محافل اصلاح طلبان متهم کرده بود.

در واقع کسانی که به جن گیری، رمالی، کف بینی، به خدا، پیامبر، امام زمان و به طور کلی خرافات مذهبی را روی می آورند شیادان و کلاهبرداران بزرگی هستند که به احتمال قوی بسیاری از آن ها، حتی در زندگی روزمره خود در مانده اند. از سوی دیگر، مراجعه کنندگان نیز از نظر روانی، صرفا نیاز دارند حرف های خوشایند بشنوند و حاضرند برای شنیدن آن، پول گزافی هم بپردازند. در واقع کسی که خود نتوانسته زندگی خود را پیش ببرد چگونه می تواند با رمالی، جن گیری و انشاء الله و ماشاء الله و امام زمان و خدا و غیره مشکلات دیگران را حل کند؟ اگر تعداد معدودی از سر درماندگی به فال بینی و رمالی، جن گیری، دعانویسی و… روی می آورند. اما در حاکمیت جمهوری اسلامی، همه سران سران و مقامات و فرماندهان و مدیران و غیره آن، یک مشت بیماران روانی هستند که جنون آدم کشی و قدرت و ثروت دارند. تا دیروز و قبل از این که روحانیت شیعه در ایران به قدرت برسد بیش ترشان مشغول دعانویسی و رمالی و جن گیری بودند اما امروز در حاکمیت به هیولاهایی تبدیل شده اند که برای حفظ قدرت خود دست به هر جنایتی علیه بشریت متوسل می شوند.
به خصوص مقوله جن گیری در آیات قرآن، یعنی کتاب مقدس و آسمانی مسلمانان وجود دارد نه در روایات و احادیث. بنابراین، همین مساله کافی ست که پوچ بودن و خرافی بودن این کتاب دوران جاهلیت بشر برملا شود.

جمعه بیست و هفتم خرداد ۱۳۹۰ – هفدهم یونی ۲۰۱۱
bahram.rehmani@gmail.com

 

«مذهب» و داستان «ظهور امام زمان»؟! (بخش ششم)

«مذهب» و داستان «ظهور امام زمان»؟! (بخش پنجم)

«مذهب» و داستان «ظهور امام زمان»؟! (بخش چهارم)

«مذهب» و داستان «ظهور امام زمان»؟! (بخش سوم)

«مذهب» و داستان «ظهور امام زمان»؟! (بخش دوم)

«مذهب» و داستان «ظهور امام زمان»؟! (بخش اول)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.