یادمان قتل عام زندانیان سیاسی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مراسم یادبود “کشتار دهه ی شصت” در پاریس با حضور ایرانیان بسیاری برگزار شد، مراسم بسیار پرشور بود، اگر چه که گاهی پر از درد ،اما مملو از زندگی و انسانییت بود، در ابتدای مراسم خانم فریبا ثابت گزارشی از فعالییت های انجمن ارائه دادند، پس از ان مهتاب قربانی شاعر و نویسنده ی مقیم پاریس به شعر خوانی و سخنرانی کوتاهی پرداخت که بسیار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت ، در ادامه ی برنامه اقایان مهدی اصلانی نویسنده و زندانی سیاسی پیشین با ادبیات صمیمانه ی خود از رابطه ی ادبیات و زندانی های سیاسی گفتند، نکته ی جالب و امید بخش اینکه در مراسم از تمام طیف های ایرانی حضور داشتند، نویسندگان موفق ،شاعران ،چپ ها ،کرد ها ،نماینده ای از ملی مذهبی ها ،اساتید دانشگاه و دیگر یاران که به دلیل بسیار بودن تعداد شان از بردن نام ان ها معذوریم. به امید ان روز که دادگاه عاملان و عامران کشتار دهه ی شصت ،قتل های زنجیره ای ،و…را در ایران به نظاره بنشینیم و داد خواهی مان تحقق یابد.

یادمان قتل عام زندانیان سیاسی

مطالب مرتبط با این موضوع :

7 پاسخ

  1. جناب فرهنگ قاسمی درود بر شما. بنده ضد امریکایی هستم. اما من فکر می کنم که ما در ضد آمریکایی بودنمان درجا زده ایم. بزرگترین دشمن خانگی ما اسلام و روحانیت و مداحان هستند. در آن واقعه هم اگر روحانیون با آمریکا همراهی نکرده بودند و خودفروشی و ایرانفروشی نکرده بودند چنین نمی شد همچنین من فکر می کنم که شاید مصدق در آخرین پیشنهادها می بایست قدری نرمش به خرج میداد که نداد. در هر حال شما بدانید که آمریکا در فکر منافع خودش بود و اینرا عریان می گفت. اما روحانیون بیشرفی همچون آیت الله بروجردی که فتوای قتل بهاییان را صادر کرده بود به همراه آیت الله بهبهانی و آیت الله کاشانی و آخوند مرتجعی چون فلسفی که به دستور همینها بسیاری از زرتشتیان و بهاییان و یهودیان را یا کشتند یا ازیت و آزار دادند و یا مجبور به گرویدن به اسلامشان کردند، که البته همه اش به فتوای آیت الله بروجردی بود. صدای فلسفی ملعون روی نوارها هست که میگفت حتا مگسها هم شاه دارند حالا بعضی میگند ما شاه نداشته بلاشیم!!! آری در مورد کودتا اینان نقش اصلی را بازی کردند و حتا اینان در واقع پاانداز آمریکایی ها و جاکشی آنها را برعهده داشتند. برای من بسیار تامل برانگیز است که آمریکایی ها پیش از کودتای ۲۸ مرداد ژاپن را بمباران اتمی کردند که هنوز هم بیمارانش و چنانکه می گویند از پانصد تا هفتصد و پنجاه سال دیگر این کشور و مردمانش اثرات آن بمباران ضدبشری را خواهند داشت، آری آنها با همه زخمهاشان درجا نزدند و نمی زنند و نخواهند زد. و آمریکا و اروپا و هر کشور دیگری ریش گرو می گذارد که بابا کمتر تولید کن که بتونیم تحمل کنیم، اما ما گویی برای فراموشی دشمن خانگیمان که اسلام و روحانیت و مداحانند همینطور چسبیده ایم به ۲۸ مرداد و محمد مصدق. البته بنده مراتب احترام خودم را بر این شخصیت بزرگ تاریخی کشور تقدیم می کنم و سر بزرگداشت فرود می آورم. اما من فکر می کنم که ما باید این مسئله را درست کالبد شکافی کنیم و اینقدر درجا نزنیم که یاد و حافظه ی مصدق راضی نیست که نیست. مصدق خودش را برای آزادی و سربلندی ایران فدا کرد و نه برای اینکه ما تمامی زمان حال و آینده از شصت و پنج سال پیش تا کنون را عزادارش باشیم. شما اشاره کرده اید به اسناد جدید. لطفا این اسناد جدید را مبنی بر درستی کودتای آیت الله ها و آمریکاییها را بخوانید و گوش کنید تا بدانید که روحانیت و مداحان قوادان این کودتا بوده اند.
    http://www.bbc.com/persian/tv-and-radio-45243678
    آقای فرهنک قاسمی و خانم و آقای خواننده لطفا نظر بدهید. آیا اگر مصدقی ها این مسئله را بهتر حلاجی کرده بودند و کشور را در راهی دیگر کمک کرده بودند دآیا اصلا انقلابی در حد ضد انسانی در ایران روی میداد. الان آیا نباید در عین نگاه همه جانبه نوک تیز حمله را بر علیه روحانیون و مداحان و حجتیه ای ها و امامزمانی ها و رمالها و…نشانه رفت؟؟؟!!!
    بنده با تلفن موبایل و با فیلترشکن نوشتم امیدوار زیاد غلط غلوط نباشد.

  2. جناب کرمانی بنده فرزین نام مستعار از تهرانم و با سرکار هم باورم. گفت:

    این آموزگار کرمانی بسیار درست نوشته. اصلا مصدق راضی نبوده و بینش او راصی نیست که ما اشتباه کگنیم و. این اشتباله را ۶۵ سال و ۱۰۰ سال ادامه دهیم. البته که باید بر علیه آمریکا شکایت کرد. اما پیش از آن باید مردم ایران را آگاه کرد که باید دست از آیت الله و ملا وپ مداح شست. ما تا یک شستشوی عمیق از درون خود نکنیم نمی توانیم این بیماری مزمن اسلام خویی و دین خویی را معالجه کنیم. باید از دین و خصوصا این دین مخرب و ویرانگر دست برداریم. این دین خرافه و نحس. آنوقت است که اسباب بزرگی برای شکایت از آمریکا فراهم خواهد شد. بزرگترین مصیبت منطقه ی ما اسلام است و خصوصا انسان ایرانی اسلام و شیعه گری ست. تشیع و اسلام سلاخ بشریتند. در این مورد کسروی درست نوشته است. باید کسروی را خواند و به جوانان شناسانید. آخوندها پیروان محمدند که در حقیقت شعبده باز و ساحر بود. البته همین ساحری و شعبده بازیش بود که او را در بچه بازی هایش ماهر کرده بود. و اینگونه بود که عایشه و رمزیه و زنان بچه سال دیگرش را از بعد از شیرخوارگی در چنگالش اسیر می کرد و از آنان کام می گرفت. تا جایی که خمینی با الهام از او تفخیذ و لای پای دختر بچه شیرخوار مالیدن و ارضا شدن را مجاز میداند و نه دخول را. آو با وقاحت تمامی می نویسد که از بر بچه شیر خوار وطی یعنی به اندازه ختنه گاه دخول کنی دیگر آن شیرخوار بر تو حرام می شود!!! این بیشرف جنایت را نادیده می گیرد و فقط حرام شدن آن شیرخوار بر آن جنایتکار را در واقع جریمه آن مرد میداند! برای همین من فکر میکنم ما فعلا کارهای بسیار دیگری داریم که باید به آنها بپردازیم و اعاده دادرسی و دعوا با آمریکا بر سر ۲۸ مرداد را باید حتما انجام داد ولی بعد از حل مسئله اسلام. و خصوصا باید همین امروز تا این جلادان بر قدرتند و ما اینهمه مواد محکم داریم اینهمه آتو داریمن اینهمه سند داریم اقدام کرد و مردم را نسبت به بیماریشان آگاه کرد و نسبت به دیرپایی این بیماریشان باید بهشان درس داد فهماند و راه حل نشانشان داد. چرا که مردم ایران چنان لطمه ای از اسلام دیده اند که از بیکسی بدامان خونین خود اسلام و شمشیر خونچکانش پناه برده اند. من واقعا نمی فهمم که چرا این سایت شما ایران را نیاکنده است. چرا من مثلا نمی دانستم که این سایت وجود دارد. چرا شما کاری نمی کنید که همه از وجود آن آگاه باشند. چرا مصلا بی بی سی سایت شما را معرفی نمی کند. چرا رادیو فردا و سایت زمانه و voa و گویا سایت شما را معرفی نمی کنند. در هر حال من برای اولین بار آمدم و پرسه زدم و بسبار از شما ممنونم. من اسم فرهنگ قاسمی را شنیده بودمن و میدانستم کمه آد م خوشنامی ست. دوستی مرا به این سایت راه برد و از او ممنونم و همن از آقای فرهنگ قاسمی. امیدوارم ایشون که به چیزهایی را یاد داده نضرش را در مورد جوانی کردن و مطلب نوشتن ما بیان کند. با تشکر. فرزین نام مستعار از تهران و ممنونم از فرخنده نام مستعار

  3. اینرا فسخن نوشته شاید لازم باشد دست کم خوانده شود. من با کرمانی موافقم
    صفحه نخست » دلقکی به نام حداد عادل و چالش خنده داری به نام چالش بحرین!؛ ف. م. سخن

    چند گروه از ایرانیان هستند که دانسته یا «ندانسته» مسیر مبارزه ی مردم علیه حکومت اسلامی را منحرف می کنند:
    -کسانی که مثل خروس بی محل، قوقولی قوی «اسراییل فلان کرد» و «امریکا بهمان کرد» سر می دهند
    -کسانی که وسط بحث جدایی دین از حکومت و سکولاریسم، بحث به خطر افتادن یا به خطر انداختن دین و مذهب مردم را پیش می کشند
    -کسانی که در سال ۱۳۹۷، هنوز درگیر شبان بی مخ و محمد مصدق و این که توده خیانت کرد یا نکرد هستند
    -کسانی که وسط بحث نابود شدن ایران و ایرانی در سال ۱۳۹۷، بحث شاه و رضا شاه، فلان کردند و بهمان کردند و بحرین را دادند و پای انگلیس و امریکا را به ایران باز کردند و امثال این ها را پیش می کشند…

    و این ها مشتی از خروارِ گروه های منحرف ساز مردم از حرکت متمرکز علیه حکومت اسلامی هستند.

    اگر کسانی را با این مشخصات دیدید که وسط صحبت علیه حکومت اسلامی حرف های ظاهرا متین و باطنا و کاملا بی ربط می زنند، بلافاصله از آن ها دور شوید که هر ثانیه که به بحث با آن ها بگذرانید، در واقع دست و پای خود را بیشتر در دام آن ها گیر انداخته اید.

    حالا دار و دسته ی «اندیشه ورز»ِ حکومت هم وارد این معلق بازی های جلف شده، و دلقکی به نام غلامعلی را وارد معرکه ی حرافان و بحاثان مفت گو کرده است که از رضا پهلوی، حسابْ کتابِ اعمالِ پدرش را می خواهد و این بحث را مثل طعمه جلوی مخالفان حکومت می اندازد که چرا پادشاه فقید ایران بحرین را به بحرینی ها بخشید و به استقلال آن تن در داد!

    من جای رضا پهلوی نیستم ولی اگر بودم می گفتم، پدرم بد کرد که استقلال بحرین را وقتی من ۱۰ ساله بودم پذیرفت. خب که چی؟!

    شما -یعنی حکومت اسلامی- که ماشاءالله این همه صاحب قدرت و این همه علاقمند به خاک کشور و کشور بحرین است- برود آن را پس بگیرد! مگر حکومت، قبلا یا حالا دست من بوده که از من طلبکاری می کنی، غلامعلی؟!

    و تمام.

    حالا بیا بپردازیم به مساله ی امروز ایران، و دار و دسته ی شما حکومتیان که در حال حاضر به بذل و بخشش آب و خاک ایران به روس ها و قدرت های دست سوم جهانی مشغولید! در این باره چه چیز دارید برای گفتن جناب غلامعلی؟!

    باید بسیار مراقب بحث های انحرافی در روزگار حاضر باشیم. مبادا که ناغافل در دام حکومتیان یا حتی کسانی که ادعای مبارزه با حکومت دارند ولی در واقع خواهان باقی ماندن حکومت اند بیفتیم.
    ادرسش اینجاست
    https://news.gooya.com/2018/08/post-17818.php

    1. با یاد آوری مسائل تاریخی مردم از مبارزه دور یا منحرف نمی شوند بر عکس به آن نزدیک و به هدف اصلی نزدیک می شوند. ف ق

  4. سر مقاله معمولا بسیار کوتاه و فشرده نوشته میشود و عمدتا به مسائل روز می پردازد. نوشته آقای قاسمی یک مقاله بلند بالا است در مورد رویدادی که دیگر به تاریخ پیوسته و بس که درباره آن صحبت شده، دیگر کسی حال و حوصله برای خواندن باز هم بیشتر درباره آن را ندارد.

    کسانی قوی تر و معروف تر از جناب قاسمی در ایران می خواهند آمریکا را به پای میز محاکمه بکشانند، برای موضوعی که دیگر قدیمی است و حتی هم سن و سال های ایشان را هم خسته کرده است. شما را بخدا قسم خودتان را تازه کنید و اگر در پی کسب شهرت هستید، موضوع تازه تری را پیدا کنید. دیگر خسته شدیم. کی بازنشسته میشوید؟

    با احترام

    منصور

  5. محرومیت بعضی از مناطق ایران دلیل جداخواهی این مناطق نیست این اقلیتهای کرد و عرب و ترک همیشه و همیشه خواهان تجزیه بودند ، مثلا همین دولت عراق بخاطر بدست آوردن منابع آبی اروند رود خیلی عربهای ایران رو تحریک و تشویق به جدایی طلبی میکنه، عوامل تجزیه طلبی زیاد هستند و جمهوری اسلامی راه درستی رو در پیش گرفته . چهل و نه سال پیش شاه مملکت بحرین رو با بیعقلی کاملی که داشت از دست داد و از زمان جمهوری اسلامی ایران یک وجب از خاک ایران از کشور جدا نشده، مردم ایران اگر به اهداف و کارهای جمهوری اسلامی نگاه کنند عاشق رهبر و نظام خواهند شد، متاسفانه ملت ایران خواب و ناآگاه هستند. اگر علاقمند به ایران هستید باید از حکومت جمهوری اسلامی ایران دفاع کنید، این حکومت دوران کودکی را سپری کرده و الان به بلوغ و پختگی رسیده و بجاست که از آن حمایت کرد تا ایران را آباد کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.