زلزله کرمانشاه: سرما جان یک کودک دیگر را گرفت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خبرگزاری تسنیم جمعه ۶ بهمن از درگذشت یک کودک چهار ماهه به نام محمد در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در اثر سرماخوردگی خبر داده است.

این نخستین بار نیست که کودکی در اثر سرما در مناطق زلزله زده کرمانشاه جان خود را از دست می‌دهد. در یک مورد دیگر نیز درگذشت سارینا، یک کودک زلزله‌زده دیگر که او هم در اثر سرمازدگی جان خود را از دست داد، در رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده‌ای داشت.

شهاب نادری نماینده کرمانشاه در مجلس ایران نیز این خبر را تایید کرده و از وضعیت بد زلزله‌زدگان در این مناطق به‌شدت انتقاد کرد. وی در هفته جاری بدون ارائه جزئیات در مجلس خبر داد که «بر اثر سرما» چند نفر در مناطق زلزله‌زده جان باخته‌اند.

روزنامه قانون روز پنج‌شنبه گذشته به نقل از این نماینده مجلس گفت: «لازم است هرچه سریع‌تر کانکس یا پول به مردم زلزله‌زده داده شود تا آنها در این شرایط و وضعیت سرما نباشند؛ هرچند دیشب ما چند فرد فوتی از سرمازدگی داشتیم.»

در همین زمینه روزنامه قانون نوشت: «سارینا، دختربچه دو ساله کرمانشاهی همراه با مادر و پدرش در چادر زندگی می‌کرد که سرما چنان او را به تب و لرز انداخت که هیچ کسی نتوانست برایش کاری بکند.»

بنا بر این گزارش، محمد در روستای کوئیک بر اثر سرما و عفونت ریه و به خاطر کمبود کانکس جان باخته است.

محمدجواد جمالی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم چهارشنبه ۲۷ دی پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده کمبود کانکس در این مناطق را تائید کرده بود.

قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز جمعه ۶ بهمن در پیوند با این موضوع از عملکرد بانک‌ها و هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده انتقاد کرد. به گفته جاسمی بانک‌ها از دستور پرداخت وام به زلزله‌زدگان «تمکین نمی‌کنند.»

او گفته است که بسیاری از زلزله‌زدگان بدون وسایل گرمایشی همچنان در چادرها مستقر هستند.

زمین لرزه ۷. ۳ ریشتری کرمانشاه در ۲۱ آبان امسال دست‌کم ۶۰۰ کشته به جای گذاشت و خانه بسیاری از ساکنان مناطق شهری و روستایی را ویران کرد.

زلزله کرمانشاه: سرما جان یک کودک دیگر را گرفت

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.